lördag 21 augusti 2010

En mysig lördag..med god mat!

Igår var det meningen att jag skulle köpa biljetter till kommunens annordnande av något som kallas "godisjoggen", en liten joggingrunda för barn tillsammans eller utan deras förälder. Fredagsrushen var i full gång. Jag skulle hämta ut ett paket samt köpa 2 biljetter till detta evenemang, tog min lilla kölapp..hmm..15 nr till min tur. Väntade och väntade, jag tittar på postpaketlappen-Hämtas ut på företagscenter på posten. Va f*n, där står jag på Icas utlämningsställe som jag brukar hämta paket ifrån. Jag lägger min lapp på apparaten och hastar iväg till posten. När jag raskt styr mina steg mot posten inser jag att jag glömde köpa biljetterna, som skulle göras på detta ställe!
Ska jag hämta ut mitt paket och återigen kriga mig in bland alla människor och vänta.. Tyvärr, tid fanns inte, vi skippar detta i år. Vi kommer att gå ner och kika på alla andra som springer, det är lite jippo runt detta, så det blir en liten aktivitet i alla fall. Pojkarna vet inte att vi tänkte göra detta, så ingen skada skedd.

Peter har nu klockan 07.00 gått ner för att jobba i några timmar, som vanligt alltså, denna tiden på året. Men ikväll väntar egentid för oss. Barnvakt är inhyrd. En avsmakningsmeny för oss och syster med man väntar på Frantzen & Lindeberg . Ska bli fantastiskt GOTT! Hoppas ni får en lika härlig helg!

Inga kommentarer: