måndag 7 februari 2011

Sjuka..

Idag blev det vab, för Peter. Milo hade lite feber igår, båda har hosta och är snoriga. När jag kom hem från mitt jobb skiftade vi så Peter kunde sätta tänderna i jobb som måste bli klart innan Onsdag eller vad det nu var, bråttom var det i alla fall, det är det alltid.
 Ingen feber skådad i dag..tills nu i kväll. Bastian klappade ihop inom loppet av 30 minuter, under ett par sagor i soffan, febern bara steg, vid 39 grader gav jag lilla trasan alvedon. En timma senare var den på 40.4 med örontermometer, det sägs att den visar ett par decimaler mindre, vad vet jag. 40 eller mer gör mig orolig. Frågade om han ville ha glass "neé" pep han från under filten i soffan. Då är man sjuk om man är barn.
I morgon blir det åter vab, fast min tur att rå om mina allt!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken toppenblogg! Tvillingar och mello, kan inte bli bättre. Jag har en tjej på 4 är och två orkan-killar (troligtvis enäggs) födda sept 08. Mycket i deras utveckling känner jag igen i era killar. Känns skönt att andra har det som vi! hej hopp/gabriella

Evelina sa...

Vad kul att du gillar bloggen,Gabriella! Då har vi en del gemensamt med orkanerna då ;-)

Anna E sa...

Vår örontermometer visar 0,5 mer än vår muntermometer. Vilken ska man lita på?

Music By Bengtsson sa...

Det måste vara riktigt svårt att "gå" till jobbet när man vet att man har 2 febriga kids några meter därifrån? *ler*

Säkert lika jobbigt om man arbetar långväga visserligen, men möjligheten att titta in och se hur dem mår är lite enklare..

Den klassiska Mello-frossan har drabbat kidsen (var det inte likadant förra året med? *ler*)
ett stort Krya-På-Er!!