tisdag 29 november 2011

Het unge..

40.5 har Bastian haft i feber i dag. Snällaste farmor ryckte in som vårdare i dag. Lite stökigt att få ihop tillvaron för oss annars. Vi är inte begåvade med ett hav av barnvakter eller mor och farföräldrar i deras direkta närhet, så vi ringer inte in hjälp i onödan.
I måndags tittade läkaren endast i Bastians öron, då han klagat på smärta. Kanske var där en lite "mjölkig hinna"(läs påbörjan? till öroninflammation). Inget kåvepenin skrevs ut. Attans!
Han hade så här hög feber i lördags, upp och ner hela dygnet med hjälp av alvedon och Ipren. Söndagen hade han lägre temp , runt 37.5. Måndagen var skyhögt igen, vi tog ner den med medicamenter.
Har han feber i morgon bitti åker jag en tur till vårdcentralen igen. De har drop in, tackar för ägarbytet som införde detta med 2 h drop in varje dag. Det fanns nämligen inte innan. Då var man tvungen att förboka sitt eller sina barns eventuella sjukbesök ca 2-3 veckor innan, när man väl fick tid, blev man vidareskickad till grannkommunens sjukhus.
Då Bastian har hängt mycket hemma utan sin bror, så har de blivit mycket kärleksfullare, (läs; inte hela tiden), men oftare. Små kommentarer som "Den här kakan ska jag spara till Milo när han kommer hem från dagis"
"Jag saknar Milo, kan vi åka och hämta honom nu?" 
"Bastian är min bästa kompis"
Det härligaste var att Bastian igår erbjöd sig att hämta ett glas mjölk till Milo. I dag säger Milo till Bastian  "Bastian, du är min bästa vän..du kan få hämta ett glas mjölk till min nu."

1 kommentar:

Maria sa...

Och här fick jag just höra kommentaren: Kan du komma in och väcka mig imorgon när din klocka ringer? Du kan krypa ner o krama mig.
Visst kan det vara underbart med tvillingar ibland...