söndag 4 mars 2012

Favorit i finalen enligt Aftonbladets läsare

Detta är ju galet! Aftonbladet har en undersökning och så här ser det ut just nu av dryga 86000 folkliga röster på vem som är favorit i melodifestivalfinalen nu på lördag. Dock sitter nog inte Munter, Danny och David Lindgrens största fan-grupp på aftonbladet kanske. Man undrar bara hur internationella juryn kommer att rösta, dessa har en stor inverkan på resultatet. Jag ska också få följa med på galej, både final och efterföljande efterfest, så roligt!!
Här är startordningen i finalen:
1. Shout it out - David Lindgren
2. Jag reser mig igen - Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern
3. Mystery - Dead by April
4. Why start a fire - Lisa Miskovsky
5. Baby Doll - Top Cats
6. Euphoria - Loreen
7. Soldiers - Ulrik Munther
8. Mirakel – Björn Ranelid feat. Sara Li
9. Why am I crying - Molly Sandén
10. Amazing – Danny Saucedo


Igår gick vi på stan, en vän och jag för att införskaffa lite nya kläder till detta event. Fina vännen är en superduktig klädguru som hjälpte mig att hitta lite kläder som jag normalt sett inte "klär i". Underbart! Köpte mina första redigt högklackade skor, jättefina. Här måste nu tränas!

Idag har vi invigt bamsespelet med barnen, man samlar dunderhonungsburkar och får passa sig för vargen. Bastian gick sprudlande i mål och utklassade oss andra.
"Meeen guuud!" är ett utryck som ovan barn använder väldigt ofta, jag tar på mig detta uttryck. Man får passa sig för vad man säger på allvar nu!

Inga kommentarer: