fredag 20 december 2013

Och där kom ledigheten! Med ett R

Den större delen av veckan har tillbringats i Göteborg på konferens. Lagom till hemgång och att få avfyra startskottet på 17 dagars ledighet, med andra ord en halv svensk "normal" sommarsemester, passar jag på att bli sjuk. Va faaan, rent ut sagt! "förkylning" i magen, eller vad kallar man det för, jag mår kasst, halvfebrig och bara totalt slut i kroppen, men framförallt ont i magen.
Mannen hade gjort go-middag och väntade med ett glas vin när jag kom hem, så gulligt, men tyvärr föga sugen. Här har man längtat efter familjen och julledigheten, så startar den så här. Crap.

Dagens eller årets bästa var att i dag den 20 December 2013 kläckte Milo ur sig ett rent "R"!!!
Han har haft svårigheter med att uttala den bokstaven, det har bara ljudats "J". Men på kvällsläsningen så sa han något med ett klockrent "R", jag blev så till mig att det första ordet jag bad honom säga igen var "Prutt". "Prutt" sa han och han blev helt galet lycklig!
I morgon firar vi med tårta och Milo får bestämma middagen :)

Bastian började direkt med lobbyism för att Milo skulle välja en tårta med Två rosor, så att han själv kunde få en..

Grattis min älskling för ditt "R", vi sa ju att det bara kommer av sig själv!

Inga kommentarer: