lördag 8 mars 2014

Melodifestival-final-spekulation..

Hur går det i kväll då? Vad tror ni?
Jag hoppas att Sanna tar hem segern, känslan är att hon kan ta Sverige längst i Eurovision, hon sjunger ju för tusan felfritt den kvinnan! Men jag gillar själv Ace wilder bättre, mer min kopp.
Hur går det då för grabbarna, Yohio och Anton plockar förmodligen röster av varandra. Panetoz tror jag faller ner mellan stolarna. Linus kommer nog på en högre placering än både Yohio och Anton, då han får röster från annat än kids också.
Alcazar, Oscar Zia och Helena..hmmm här tror jag att Helena och Alcazar slåss om rösterna vilket gör att jag tror att Helena vinner den pga av röster från internationella juryn. Var Oscar och Ellen hamnar vet jag inte riktigt. Men ett försök till gissning hur kvällens Final slutar enligt mig :
1)Sanna
2)Ace
3)Linus
4)Anton
5)Helena
6)Alcazar
7)Yohio
8)Panetoz
9)Oscar
10) Ellen
I går eftermiddag var det genrep, så här såg publikrösterna ut:



Ace Wilder Busy doin' nothing
131
25,8
Sanna Nielsen Undo
78
15,4
Alcazar - Blame it on the disco
67
13,2
Oscar Zia Yes we can
60
11,8
Anton Ewald Natural 
41
8,1
YOHIO - To the End
37
7,3
Linus Svenning Bröder
30
5,9
Helena Paparizou Survivor
27
5,3
Panetoz - Efter solsken
27
5,3
Ellen Benediktson Songbird
9
1,8
Få höra er gissning?  :)

Inga kommentarer: