torsdag 6 november 2008

Det är slitigt att vara mamma"ledig"

Jag ställer inte klockan på morgonen.
Jag var tvungen att kolla almanackan för att se vilken av de 7 dagarna det var i dag.
Jag har bara 4 klockslag att passa under dagen och det är matningen, missar man dessa blir man varse det endå.
Idag ska jag få tid tid till annat också.
1)Promenad med min ständige vapendragare Anna
2)Besiktiga bilen...tur att den kommit tillbaka från meken
3)slipa & Måla en liten sväng i blivande arbetsrum
4)montera in bilstolarna för 17:e gången..
5)Göra en potatisgratäng till svärisarna som ska vara barnvakt på Lördag(då vi ska ut och leka Peter, jag och 18 st till)
6)Byta sängkläder i boysens sängar
7)dricka kaffe
8)kissa
9)Dammsuga upp slipdamm från blivande arbetsrum
10)Packa hundens vara-borta-väska
11)Informera min käre Peter att man inte kan ställa datorn på en låg fotpall när man har barn
Mellan nr 1-11 ska jag antagligen byta x-antal blöjor, släcka x-antal bränder, pussa på kidsen x-antal gånger och allt annat man gör som mamma"ledig"
Tjing

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jösses vilken att göra-lista. Jag skulle stryka potatisgratängen om jag var du. De kan väl laga mat själva! Dessutom finns jättegod färdig gratäng på Ica. :-)

Linda sa...

att-göra-listor finns oändliga här också. du fixar det! duktiga killar du har också.