fredag 20 mars 2009

Äntligen Fredag!

Eller vem bryr sig när man ändå "hänger" hemma varje dag liksom?
Jo, jag gör det för det innebär att Peter är på väg mot helgen och inte är i studion och jobbar, om det inte är kris och panik förstås..och det är det ganska ofta.
Ibland brinner det i knutarna att få en låt klar,
tex när vi skulle till sälen och Peter jobbar till kl 04 på morgonen och sedan behövde fixa lite på låten på morgonen 30 minuter innan avfärd.
Eller när barnen skulle till att titta ut i världen, mitt i värstaste melodifestivaltider 08.
Ibland kan jag bli lite arg för att han inte planerar bättre, men efter lite insyn förstår jag att det inte alltid är möjligt.

Men han är så duktig min Peter, faktiskt helt outstanding!
Måns zelmerlöv fick en före-albumet-har-släppts-guldskiva i går på sitt realeaseparty av nästa platta.
En sådan skulle jag vilja ge till Peter för att han är så grymt bra pappa till våra barn trots att han har jobbet med sig hem dygnet runt.
Den dagen Peter hade Mr Kempe och Måns här på besök,
spelades "Forever" in som finns på Måns platta som släpps om en vecka.
(För mig kommer den att heta "Sälenlåten")
Finns att beställa här för den intresserade.

Nu har förkylningen verkligen satt sig på killarna, de har en vacker grön vårton på överläppen, hostar.. gnället ljuder i mina öron mest hela tiden.
Där fick jag för att jag tog ut dem i trädgården i går, på lite annan aktivering än läsa 5 böcker under 2 minuter-välta saker-klättra på varandra-klättra på ALLT-gnälla lite inomhus.
Man lider med de små när de mår så dåligt, för än har de väl inte lärt sig det manliga symptomen vid förkylning?
Tror i alla fall inte att de simulerar..eller?

Ja ha, nu fick jag inte sitta här längre, måste släcka brand..
Tjing på er tappra!

Inga kommentarer: