onsdag 10 juni 2009

Den sämsta dagen...

En av mina bästa vänner!

Hans bästa leksak, krabban från Ikea.

Hans favoritställe.

Eller där man har utsikt över vattnet,måste hålla koll på alla måsar.

Min lilla hund, min älskade lilla hund, världens bästa.
6 år blev det och nu måste han flytta, var vet jag inte men jag ska göra allt i min makt för att det blir rätt person för honom.
Milos pricktest visade att han liksom hans bror är allegisk mot pälsdjur. Mer mot hund än katt, förmodligen eftersom han exponerats för det.

Han visar ju besvär av det(röd i ögonen, kliar sig och röd runt ögonen)(det gör inte Bastian) vilket måste resultera i att leva utan hund.
Det var en av mina stora farhågor att barnen skulle vara allergiska. Nu är de det.
Jag jobbar ju som bekant med hund och kattfoder, djur har alltid funnits i mitt liv.
Att barnen inte får ha egna djur är jättesynd för dem. Bevisligen är det hälsosamt.
Enligt studier och forkning har barn med djur i sin närhet lättare att känna empati, lära sig ta ansvar och har lättare att få kompisar..osv osv. Men tyvärr, här var det kört.
Nu är det en dålig dag hos oss. Att få det bekräftat, nådastöten mot en familjemedlem är kommen.
Min bästa hund!

12 kommentarer:

1+2-barnsmamma Carola sa...

Åh, så otroligt tråkigt - för alla inblandade.
Hoppas verkligen att ni finner ett nytt hem som känns bra i hjärtat och att båda pojkarna blir fria från allergibesvär. Kanske blir mindre förkylningar framöver också då?..
Det finns djur, även hundar, som fungerar bra för allergiker också. Något att fundera på längre fram kanske. Men, en sak i taget.
Styrkekramar till er

Music By Bengtsson sa...

Vad tråkigt.. Och jobbig sits när man är Tvungen att välja alternativet att lämna bort din vän. Men som allt annat så läker tiden alla sår..

Håller tummarna att det blir en grym Familj han hamnar hos!

Anonym sa...

ÅÅÅÅHHH vad jag lider med dig/er. Lilla vovven... Det är ju ödets ironi att du, som är den mesta djurälskaren i hela världen, ska få allergiska barn. Jävla skit. Hoppas ni hittar den perfekta hussen/matten. Har ni någon kandidat?
Kram på er
Fia

Evelina sa...

Tack, ni är så söta, så omtänksamma!
Jo, jag har ringt runt till lite kollegor och kastat ut krokar. Fortsättning följer.
Tack för omtankar!
Kram

Hälsoflickan sa...

Va trist, hundar blir ju som en familjemedlem... Usch va tråkigt!

Vill bara säga att jag blev helt förälskad i bilden i headern! Den ser så familjeaktig ut, helt underbar!

Esmeraldah sa...

Nä, fy! Jag blir alldeles gråtfärdig! Kan bara föreställa mig hur det måste kännas. Tusen kramar!

Linda sa...

åh, nej. tåren. så fina bilder på hunden. styrkekramar i massor!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Åh nej å nej å nej, jag lider med er. :-( Vilken sorg att måsta dela på familjen. Vilket lotteri det är med allergier och så himla trist att ni har drabbats.

Men har det inte kommit nåt bot mot allergi än?

Varm kram, L

skärvsten sa...

Har också vovve. Känner med dig! *stor styrkekram*
Tack o lov är mina inte allergiska mot vår! Inte vad vi märkt iaf.
KRAM

Mazarin sa...

Gråter med dig. Vet vad du går igenom nu, inte kul. Hoppas, hoppas, hoppas det kan lösa sig bra för er och älskade vovven.

STOR styrkekram
Anna

Vikkan sa...

Jag kan bara instämma med föregående kommentatorer. Fy vad tråkigt!

Ödets ironi liksom. Jobbigt att behöva skiljas från en familjemedlem. Hoppas du ska hitta en god ägare till slut.

Både jag och min syster är ju allergiska mot pälsdjur (syrran mot hund och katt, jag mot kaniner) så inga djur förutom vandrande pinnar och ett och annat grodyngel fick komma innanför vår dörr.
Men jag tror vi blev rätt okej ändå. Så det finns hopp för dina busfrön med tror jag! Förresten, finns det inte en hundart utan päls som hundallergiker tål?

Massa kram
Vikkan å busfröna

Evelina sa...

Tack för alla snälla ord och lyckönskningar för lilla hunden!
Det finns hundraser som kan vara vänligare för allergiker, pudel är en av raserna. Dock är jag ingen "pudelmänniska". Vi får se vad tiden visar, men det tar många år innan det kommer in en vovve igen.
Kram