onsdag 4 maj 2011

Handlat lite barnkläder

I morse vi påklädningen av ytterkläder säger Milo "Jag har inga coola kläder, Barnen på stora avdelningen har coola kläder" Det skar i mammahjärtat när jag själv tänkt att vi borde nog ta och uppdatera lite i deras garderob, med deras "egna" val, kanske lättare på morgonen då, om vi slipper förhandling om vilka paltor/tröjor som ska på.
Efter dagishämtningen åkte vi således till kista galleria(öppet till 21.00 varje kväll, underbart!) Med barnen, för inhandling och deras "råd". Starten gick på O´learys då vi tyckte att det förmodligen blir lättare att handla kläder med mätta treåringar. Om det var ett smart drag vet jag icke, för de blev mest speedade, trötta såklart, då det tog en stund innan middagen var avklarad. Men efter mycket dansande runt stolpar, krälande under klädstänger, hoppande i trappor kom vi hem med detta, utan direkt hjälp från dem, men lite kläder blev det.
3 par byxor och ett par shorts.
6 t-shirts totalt och lite kallingar till fjunen
Peter köpte även dessa G-star raw (arc loose tapered fit)till mig och  en annan modell till sig själv. Mina första twistade jeans, oj vad jag redan trivs i dem. Hej då slim fit!(lånad bild)
Trots att denna jeansbutik var den första vi entrade, så dansade pojkarna runt, snodde in sig i skynket till omklädningshytten med mig i utan brallor på , mindre skoj. Vad får oss att tro att handla kläder med två små killar klockan "sov-tid" skulle vara roligt för dem? Men men ibland måste man göra saker som inte är kul.
Kul med nya kläder till både oss och fjädrarna´i alla fall!

3 kommentarer:

Annaomlivet... sa...

Men det är härligt när de är glada i alla fall! O det är skoj att "busa" lite o sticka iväg sent.

Å vad väl uppmärksammat om kläderna, det blir nog inte lätt med de där 2 killarna sen =)
Daniel vill helst ha mysbyxor till dagis fortfarande, det är lättast att leka då. Man får försöka få på honom lite annat på tiden utanför dagis.


Kram på dig!! Vi får ses snart nåt!

Malin sa...

På vilken affär hittade ni G-star raw (arc loose tapered fit)-jeansen? Jättefina!

Jag googlade nog gravidgrejer och kom in här, men nu blev jag mest väldigt intresserad av jeansen. :)

Evelina sa...

Vi köpte dm på G-star i Kista galleia.
/Evelina