torsdag 31 maj 2012

Resan till Baku och Eurovision i bilder

Här kommer lite bilder från Baku och vår resa som senare visade sig ha en galet positiv utgång med Loreen som vinnare, låten "Euphoria" som plitades ihop här hemma i Peters studio på i runda slängor 5 timmar. Demon alltså, hur många timmar det blev till det slutgiltiga resultatet vet jag inte men kan säga att det är massor, men det var det värt om du frågar upphovsmännen!...och oss andra.
Här bodde vi

Fina fina Peter och Tooji på en delegationsfest

Rep, där snön föll på helt fel ställe för Loreen.

Hon gick vidare..pjuh!

Middag, här med Loreens dansare Ausben jordan

Rigorös säkerhet, scanning av handväskor.   Larmbågarna fanns även i hotelfoajen, dock hade vakterna slutat bry sig, då dessa larmade varje gång vi gick ut och in.

Semifinal 2
Utsikt från en högt belägen restaurang, man kan skönja Crystal hall med sin 162 meter höga flaggstång och sin 2100 kvm stora flagga!

De berömda tornen, som inte var färdigbyggda i grunden, helt tomma skal alltså, Men ledbelysningen var mycket läcker på kväll/natten!

Crystal hall

Loreen med sin kör Monica Starck, Loreen, Johanna Beijbom,  Britta Bergström samt dansare Ausben Jordan

Uppladdning inför finalen med en felköpt.. fast det blev sååå rätt! Cristal skumpa. Bara namnet var ett tecken juh!!

Staden var pimpad till tänderna, där folk vistades iallafall.

Jag på middagsladdning inmför semi 2

Tooji med "Stay"

semi 2 arenabild

Arenabild

Arenabild

Loreen final

Loreen Final

I början på omröstningen i finalen...gaaahh..

Loreen blev intervjuad under sändningen i greenroom

Sverige släppte inte toppen..

Nervöst! Jag tror inte Peter satte sig ner någon gång...

Jag gillar min kamera! Detta taget från våra sittplatser ganska långt upp. Nu är det nära...

Sådärjaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!

Eufori!!!!!!!! 

Peter, G-son, Loreen, kör, dansare och Christer på väg upp på scenen för att ta emot statyetten och för Loreen att framföra Euphoria igen!

Euphoria i repris efter vinsten!

Delegationen kom till hotellet ca 1,5 h efter oss andra, då ÄNTLIGEN fick jag gratuelera min Idol!
(lånat bild från Tobbe Ek) 

Presskonferens
(Lånad bild)

Den andra felköpta Cristalflaskan satt som en smäck dagen efter!
Stort Grattis till alla inblandade! 
Ni har gjort ett grymt fantastiskt arbete! Jag kommer aldrig att glömma den här resan!

3 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Så himla kul att du fick uppleva detta på plats!! Roligt att se bilderna från ditt perspektiv!

Camilla sa...

Så himla jätte,jätte bra...

Unknown sa...

Verkligen kul att se bilder "innifrån". Stort grattis till Peter, och Sverige!