måndag 20 april 2009

Känna igen sig i låttitlar...

Här är titlar på ett litet axplock av låtar som Peter proddat, en salig blandning av artister, men titlar som säger massor om livet med Bastian& milo och känslor man rider genom ibland.

Boys(säger sig själv va?), Take me up(dessa söta armar på morgonen), Rule your world(De kan ni hajja), Love 4 real(kan man älska någon så mycket som sina barn?)
, Earthquake theme(är en vanlig scen här hemma), Happy in blue jeans(vad har man annars på sig som mamma?), Under the sea(borde heta under isen,där är jag ibland), One in a million(mina gryn), All because of you(man gör allt för sina barn), You opened my eyes(till en helt ny värld), Love this life(ja, det gör jag faktiskt), Walk away(gör de, helst åt olika håll), Genom Allt(kommer vi att gå), Jag Ger Allt(för er), Stanna eller gå(är en fråga jag ställer dem ofta), Gone too long(var är de?), All For Love(Jag skulle ju dö för dem), Stop! Look! Listen! (är ett uttjatat ord här hemma), Like a child(titeln talar), Inget svar(får jag sällan), My way(säger Milo), Mi amor(mina kärlekar), Always forever(kommer vi att vara!), I'm going blind(i bland blundar jag bara), Everything(de är ju mina allt), I will be there for you(Alltid), In med bollen(de ska bli fotbollsproffs enligt pappa)
Bastian
Milo


Mitt största äventyr(så klart), Blundar(ja, som sagt ibland vill man inte se), Mad(det händer att jag blir de ibland..), Looks like we made it(dubbelt upp), Bortom tid och rum(befinner jag mig i trötthet), S.O.S.(vill jag larma då och då), Love in stereo(precis!), Who's that boy(kanske händer att jag säger så när någon av dem river affären?), Take your time(att komma ner till bilen..), Bring me joy(vill det 24/7), Pirates of the caribbean(så fina i sina piratmössor), We´re gonna get wild(24/7 här med), Uneasy(näpp), Familjen(konstig titel på en låt, men den passade här..),
Du gör mig galen(en tanke som poppar upp lite nu och då..)
, Bästa vänner(jag & Peter, Milo&Bastian), Into the night(höll de oss vakna i början), One step at a time(utvecklingen).
Det var alles för idag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga blå ögon!
/Emma

Vikkan sa...

Roligt inlägg!

Sen gillar jag badbilden skarpt. De är för söta där de sitter och ser lite förvånade ut men ändå fulla med bus! *hihi*

Kram Vikkan

cathrin sa...

Haha...mitt i prick lixom..men visst kan man känna att varje låt som spelas ibland symboliserar eller beskriver ens liv eller "sinnes-tillstånd"...Extra kul att just Peters låtar kan säga dig/er det...kramis!!!