onsdag 22 april 2009

Vad heter spelet? var kan man hitta det?

Sverige!, nu har jag ett mindre problem igen.. som ni vet är mitt minne blott just ett minne. Vi har detta spel, där man drar ut pinne efter pinne och placerar ovanpå stapeln, till slut blir det rangligt och den som tar pinnen som resulterar i kollaps, har förlorat.
Men vad heter spelet???

När jag var i skottland med jobbet bodde vi på ett jättevackert ställe, minns såklart inte namnet, men det hör ju inte hit. I alla fall..där hade de detta spel men i size large, det var nog lika högt som jag när man precis ställt upp det
(16..2 cm). "pinnarna" var som längre tegelstenar, fast lättare såklart.
Spelet är gjort i trä.
Störtroligt spel att fördriva tiden med på exempelvis en fest utomhus om man inte föredrar krocket eller ringkastning.
Jag eftersöker ett sådant i stl large, finns det någon som kan ha en aning om var man kan få tag på ett, eller i alla fall har namnet på spelet, så kanske jag kan köpa det på nätet??
Jag vill verkligen komma över ett sådant här!!
Någon som vet?
Tack på förhand!

3 kommentarer:

Esmeraldah sa...

Spelet heter Jenga :)!

Anonym sa...

Hej! Spelet heter jenga. Det finns i trädgårdsvarianter, men jag hittade det bara i england..

http://www.find-me-a-gift.co.uk/gift-ideas-for-women/home-kitchen-gifts/giant-blockbuster-garden-game.html

MVH
Cissi (smygläsare och tvillingmamma)
www.eliseochmilla.blogspot.com

Evelina sa...

TACK!! Just det Jenga heter det ju!
Grymt Cissi, jag ska kolla upp länken, tack snälla du!!