onsdag 14 oktober 2009

Grattis Peter! 3 Låtar till melodifestivalen!!!!

Jag sa det häromdagen och säger det igen, DU ÄR BÄST ÄLSKLING!!
Ett stort grattis!
Utav 2614 st inskickade bidrag fick Peter med 3, helaste TRE bidrag som kommer att delta i melodifestivalen 2010!
Thursdays, Headlines och Manboy är dessa tre titlar som han skrivit tillsammans med andra.

(Här är hela llistan på alla upphovsmän,kopierat från svt:s sida)
De 27 bidragen
Observera att bidragen nedan presenteras i bokstavsordning (efter titel), ej i någon rang- eller ordningsföljd.
Bidragets titel: A Place To Stay
Upphovsmän: Torben Hedlund (t & m),
Bidragets titel: Doctor Doctor
Upphovsmän: Tony Nilsson (t & m), Mirja Breitholtz (t & m)
Bidragets titel: Headlines
Upphovsmän: Tony Nilsson (t & m), Peter Boström (t & m)
Bidragets titel: Heaven And Hell
Upphovsmän: Håkan Larsson (t & m), Jörgen Svensson (t & m), Björn Lönnroos (t & m)
Bidragets titel: Hippare Hoppare
Upphovsmän: Vlatko Ancevski (t & m), Vlatko Gicarevski (t & m), Mats Nilsson (t & m), Teddy Paunkoski (t &
m), Otis Sandsjö (t & m), Stevan Tomulevski (t & m), Douglas Leon (t & m)
Bidragets titel: Human Frontier
Upphovsmän: Tobias Jonsson (t & m), Anneli Axelsson (t & m)
Bidragets titel: Hur kan jag tro på kärleken?
Upphovsmän: Kenneth Gärdestad (t), Tony Malm (m), Niclas Lundin (m)
Bidragets titel: I Did It For Love
Upphovsmän: Lars "Dille" Diedricson (m), Kristian Wejshag (t)
Bidragets titel: Idiot
Upphovsmän: Niklas Jarl (t & m), Per Aldeheim (t & m)
Bidragets titel: Innan alla ljusen brunnit ut
Upphovsmän: Stefan Moody (m), Danne Attlerud (t)
Bidragets titel: Jag vill om du vågar
Upphovsmän: Pontus Assarsson (t & m), Jörgen Ringqvist (t & m), Daniel Barkman (t)
Bidragets titel: Magisk stjärna
Upphovsmän: Micke Wennborn (m), Py Bäckman (t & m)
Bidragets titel: Manboy
Upphovsmän: Fredrik Kempe (t & m), Peter Boström (m)
Bidragets titel: Manipulated
Upphovsmän: Sarah Lundbäck (t & m), Iggy Strange-Dahl (t & m), Hayden Bell (t & m), Erik Lewander (t & m)
Bidragets titel: Never Heard Of Him
Upphovsmän: Figge Boström (t & m), Anna Engh (t & m)
Bidragets titel: Road Salt
Upphovsmän: Daniel Gildenlöw (t & m)
Bidragets titel: Run
Upphovsmän: Niclas Arn (t & m), Karl Eurén (t & m), Gustav Eurén (t & m)
Bidragets titel: Singel
Upphovsmän: Hamed K-One Pirouzpanah (m), Håkan Bäckman (t)
Bidragets titel: Stop
Upphovsmän: Mikaela Stenström (t & m), Dimitri Stassos (t & m)
Bidragets titel: This Is My Life
Upphovsmän: Kristian Lagerström (t), Bobby Ljunggren (m)
Bidragets titel: Thursdays
Upphovsmän: Thomas G:son (m), Peter Boström (m), Sharon Vaughn (t)

Bidragets titel: Tonight
Upphovsmän: Sharon Vaughn (t & m), Anders Hansson (t & m)
Bidragets titel: Underbart
Upphovsmän: Lina Eriksson (t), Johan Moraeus (m)
Bidragets titel: Unstopable
Upphovsmän: Dimitri Stassos (t & m), Alexander Kronlund (t & m), Hanif Sabzevari (t & m), Ola Svensson (t &
m)
Bidragets titel: We Can Work It Out
Upphovsmän: Bobby Ljunggren (m), Marcos Ubeda (m), Andreas Johnsson (t)
Bidragets titel: Yeba
Upphovsmän : Getty Domein Mpanzu (t), Tuomas (Tiny) Pyhäjärvi (m)
Bidragets titel: Åt helvete för sent
Upphovsmän: Lina Eriksson (t & m), Mårten Eriksson (t & m), Susie Päivärinta (t & m)
Åtta bidrag kommer att tävla i varje Melodifestivalstad under våren, det vill säga i Örnsköldsvik (6/2), i
Sandviken (13/2), i Göteborg (20/2) och Malmö (27/2). De fem bidrag som tillkommer (webbjokern samt fyra
jokrar) till det nu 27 bidrag stora startfältet kommer att meddelas senare. Andra chansen avgörs i Örebro den 6
mars 2010 och finalen i Globen, Stockholm den 10 mars.

Nu är ju den stora frågan, i vilka deltävlingar kommer dessa med, i samma eller i olika?
Kommer Peter att vara borta 3 veckor? Eller kanske vid fler tillfällen?, eller blir det bara vid ett? En sak är säker att det kommer att bli melodifestivalkvällar här hemma med tjejerna! Samt att denna blogg kommer att handla en del om detta evenemang lite mer framöver.
Jag sa ju det, nu sjutton är det en bra vecka!!!

10 kommentarer:

Annaomlivet... sa...

Men ooooo så skoj!!!
Till o med bebisen i magen rockar loss av glädje tror jag! Bara att hoppas nu att han hamnar i deltävlingar så jag inte är på bb ngn av gångerna :-)

Ge honom en bamsekram från fam eriksson o hälsa grattis!
O ja, nu har det banne mig vänt! Men det ska till mer bra saker, vi nöjer oss inte än :-)

Kramar i mängder till dig o småfjunen också!

Sofia sa...

Heja heja!
Jag kommer oxå på tjejkväll och melodifestival, om jag får.

Annelie sa...

Stort Grattis!!

Kramen

Lina sa...

Va roligt! Grattis till Peter! (Christer kanske hörde att han skulle sluta skicka in bidrag om han inte kom med, hehe).

Se nu till att han skaffar bra artister till bidragen ;)

Music By Bengtsson sa...

Läste oxo tre, glömde en... Sorry! :-)
Hur som helst grymt kul...
Själv blev det ingen, .. lite svårt utan ett förlag i ryggen tror jag...

Webjoker skickade jag inte in till då jag uppfattade reglerna såsom att om man har eller haft förlagsdeal så är det kört...
och då jag har lite låtar förlagda och dessutom figurerat på en del CDs genom åren så anser dem mig nog inte som Oetablerad... :-(
Hur gärna jag än vill.. *ler*

Men, så är reglerna, bara att spara låtarna & skicka runt dem till lite bolag..

Fira nu ordentligt... Det är ju Lill-lördag med! *blink*

Marko sa...

Grattis till Peter och dig. Jag kommer ju med största sannolikhet bevaka evenemanget (börjar jobba igen den 2 november på TT) och resa runt på några av deltävlingarna. Ska bli intressant att höra bidragen.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jättegrattis!!! När jag hörde att låtarna var klara (utom jokrarna) slängde jag mig på datorn för att leta upp listan på svt. Hade lika gärna kunnat gå hit på direkten :-) Det ska bli jättekul att följa hur det går i vinter!

PS. Det var längesen jag var här,nu ska jag läsa vad ni gör nu för tiden!

Evelina sa...

Jag har hälsat alla Grattisar och han bugar och bockar tillbaka ödmjukast. Han har en nyutdragen visdomstand så dagen firar han med alvedon och soppa, stackarn.
Vissa artister är klara andra inte, spekulationerna är i full gång i alla fall om man kollar runt på lite sidor. Spännande det här, framförallt när man sitter inne med info, tihii!
Kram på er goaste!

Linda sa...

stort grattis till Peter och till dig med förresten. så ballt! jag kommer att rösta och sitta klistrad under alla deltävlingar. är en sann melodifestivalnörd...extra kul nu när Ebba också ÄLSKAR schlager.

Johanna (Tvillingbloggen) sa...

Men shit va skoj! Grattis, grattis, grattis från oss.