onsdag 24 mars 2010

Eric saade och barnens utveckling..

Grattis Eric. Grattis min lilla gubbe. Grattis Kempe. Många lyssningar.KUL!

Grattis min lilla gubbe, du har en son som kommit in i trotsålder-delux! Sonens värld har rasat samman på grund av EN YOGURTBURK SOM VÄLTE, hemska scenario! Ja, lite enkelt förklarat, sådana här simpla vardagsting som en vält liten yogurt kan sätta hela frukosten ur spel. Resultat 15 minuters förkjutning av hela morgonrusningen. Trippar vi på tå? Ja, ibland gör vi det, för vi idds inte bråka om allt. Man väljer sina stunder då man har råd att inte trippa på tå. Jag gjorde ett sådant val idag med samme lille blå man som ovan.Vill inte hänga ut en liten pojke i sin bästa trotsålder så här på nätet. Slutresultat: 15 minuters konstant skrik och gråt, under tiden..3 par skor nerkastade i trappen, ett blöjpaket som ska till dagis är sönderbitet, 2 nappar tog samma väg som skorna, skorna som jag under tystnad burit upp igen fick ytterligare en luftfärd ner. Härliga ålder!

Trotsbarnet var en stund på kvällen väldigt söt också. Jo, han kan vara det med. Ganska ofta faktiskt.
-"Paaaappaaa...paaaaappa?!"
-"Men pappa är inte här, han jobbar i studion"
-"Manboj!"
-"öööhh ja, typ Manboy"
Härliga ålder!!

5 kommentarer:

Vikkan sa...

Senariot känns mer än väl igen.

Här flyger det både skedar och gafflar när en minsta liten smula har spillts utanför tallriken (inte alltid, men väldigt ofta).

Surpuppa brukar jag kalla den sure för tillfället och då brukar hon/han skärpa sig, en stund iaf.

Härlig ålder, njae. Men man får ta det onda med det goda. Det goda överväger ju som tur är! ;-)

Kram

Annelie sa...

Ja, det är för härligt!! :D
Mina två äldsta har vart hur "snälla" som helst när dom va små, så jagkommer nog få för mina synder med tvillingarna, det känner jag på mej!!
Det humöret de redan har gissar jag INTE kommer att försvinna på nått vis, så det är bara gilla läget!! :D ;)

Kramen

Lindas trädgårdsblogg sa...

Fnissar åt dramatiken i dina bilder!

Olle sa...

Tror jag ska testa det där dramat imorrn vid frukosten... :)
Se det från den ljusa sidan...du får iaf motion av sko/napphämtandet....

Linda sa...

Ellen har också börjat bli värsta drama queen. härliga tider!!!