söndag 16 maj 2010

Trångt..

Glamourkvällen igår var trång. Kanske hade jag en lite annan förväntan på detta storslagna party. Min lite hysteriska panik över att peter klämt ur sig festplanerna en aning försent, teddes sig nu ganska patetiska, då ingen människa hade ett uns av möjlighet att ens få en skymt av vad någon annan hade gjort för kläd och skoval. Ska minnas detta nästa gång det kommer en liknande inbjudan.
Trångt var ordet. Så packat med folk på fina Cafe opera. Eric körde 4 låtar, 2 var Peters. Sedan såg man inte Eric något mer. Vi trängdes med en varsin bjudöl och trekantsmacka. Peter klämde ett par sedvanliga Fernet med Dimman(kollega) och rara Robert från Lovestoned, samt pratade med fina människor men sedan gav vi upp klockan 00.30 och tog sista tåget hem.
Syster som satt barnvakt var chockad när vi kom hem 01.30, vi med. Det bästa med kvällen var när vi satt på Vickan innan, utomhus och lapade de sista solstrålarna på en fantastiskt varm dag. En trevlig kväll i det stora hela och kul att få klä upp sig lite för Peter om inte annat.
Peter, Annika, Dimman, Robert och Alice
Robert, Alice och jag
Mysigaste på hela kvällen!


Milo har i morse brutit ihop totalt för att jag skulle skojsa till det och göra prickar på mackan av kaviar istället för "mask", resultat=Barnet ligger på golvet och sparkar med benen och skriker hysteriskt.
Bastian bröt i hop med exakt samma utgång 2 minuter senare för att jag la 2 st flingor i yogurten, istället för att ha dem i en hög bredvid tallriken.
Trotsen har en topp i dag! Godmorgon småbarnsförälderlivet, hej då glamourkväll..

4 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Visst är det härligt med trots. Det där med kaviarmönster känner ja igen samt att jag lärt mig att inte röra ihop müslin i filen.

Vikkan sa...

Det gäller att vara flexibel när man är tvåbarnsmor. Ena kvällen Glamour och dagen efter, lite mindre glamour. ;-)

Tänk att dessa små flingor kan ställa till det så. E & J kan också få utbrott ifall man missförstår dem om VAR de vill ha sina flingor för dagen. Ena dagen i yoghurten, andra dagen utanför yoghurten.

Marko sa...

Vilken kul kväll. Lite avis faktiskt. Var ute med frugan sist på Hedenhös tid.

Andy sa...

naw, va söta ni är . Hoppas ni får ett lyckligt liv :)