onsdag 1 september 2010

Försäkringskassan i blåbärsriset..

Alltså, när jag hämtar fjunen från dagis, då bockas det av på listan, man kollar av de små hyllorna efter streckteckningar, andra lustiga konstverk och eventuella smutsiga strumpor, man plockar med sig ytterkläder som de inte råkar ha på sig vid hämtning så att de finns inför nästkommande morgons påklädnad. Man kollar av hur dagen varit med personalen. Sist men inte minst ser man till att få med sig fjunen hem. Så gör jag.
När det kommer till mannen: Han tar med sig fjunen.
Han kör rally genom skogen (med vagnen, inte med bilen!) för fjunen tycker att det är det coolaste som finns. Han med. Han kör sådant rally att han till och med körde bort det lilla sjukintyget från försäkringskassan som var underskrivet. Nu finns det tydligen en mycket vänlig själ i vår kommun som besvärat sig med att plocka upp detta förmodligen från närmaste blåbärsdunge och letat reda på vårt hus och lagt det vid vår ytterdör. Tack rara du, vem du nu är! Jag blir glad och förmodligen försäkringskassan också, då det hade blivit en hel vetenskap att få dem att skicka ett nytt, mycket tid är sparad!
Mannen är inte så tankspridd vid hämtning som jag kanske framställer det, men så länge jag är studioänka på heltid och oftare hämtar fjunen från dagis så får han köpa att jag driver lite med honom när det väl blir galet.

Näpp nu ska jag dyka ner i Linas matkasse, i dag bjuds det på lammfärsbiffar och galet mycket grönsaker,Toppen!

5 kommentarer:

Vikkan sa...

Oj, oj...bäst att hålla i hatten och ratten. ;-)

Vilken gullig själ som till och med lade ert sjukintyg på trappen. Mer sådana själar behövs i vår värld!

Har varit dålig på att kommentera på sistone men jag läser...! :-)

å så har jag ju inte svarat på din fråga du ställde i min blogg ang vår blandare i vårt nyinredda badrum. Vi köpte den på Bauhaus!

Kram till er
Vikkan å busfrön

Evelina sa...

Oj, oj, inser nu vad jag skrivit!! Han kör alltså inte rally med bilen! Jag menar med vagnen, fjunen gillar när han kör rally med vagnen, över gupp och denna gång hade de tagit vägen genom skogen, hihi. Vi har dagiset väldigt nära, så när det är han som ska hämta så är det för att jag inte kommit hem från jobbet med bilen. Gud så dumt, måste ändra inlägget så han inte blir missuppfattad som en fartdåre med barnen i bilen! Kram på dig!

Olle sa...

Tror du verkligen det hade blivit strul med ett nytt intyg?? FK som är så snabba, enkla o effektiva.... ;P

Tycker dina grabbar (Peter inräknad alltså) ska få en motordriven vagn att leka med i skogen!! Sådeså!! :)

Gonatt & krampåre!

Evelina sa...

Olle: Hihi, kanske en sådan liten groda som du har, det skulle vara så coolt juh! får man plats med barnsäten på en sådan tro?
Kram

Olle sa...

Hehe..det går nog att snickra ihop nåt säte baktill på den. Tror fjunen skulle gilla att susa fram på en sån! :D