söndag 19 december 2010

Granen klädd..

I dag fick det bli av.. Traditionen lyder"dagen innan" dock känner jag att jag och Peter vill komma in i julstämmning och dagen efter julaftonen är det ju liksom över, då vill jag ha ut den, så för att komma in i rätt mode blev det i dag. Själva granen är nyplockad hos systern min.
Vi pulsade i djup snö med fjunen och deras kusiner på en varsin snowracer. Stora pudriga snöflingor singlade ner, fullständigt idylliskt! En mysig fika tillsammans med systers familj, sedan hem och pyssla.
Just nu sitter fjunen och tittar på trolltyg i tomteskogen, Peter fixar en julskinka! Blir gott!
Tyvärr åker jag ner till götet på konferens i morrn bitti om flygen går som de ska vill säga.. så jag får snabbinsupa stämmningen här hemma så länge! Nu är det idyll!

1 kommentar:

Annaomlivet... sa...

Låter underbart!!!

Ha en härlig jul!
Kramar