onsdag 15 december 2010

Snowracer..

Vad ska era fjun få av tomten av er? En snowracer kanske?
Tanken var att Bastian& Milo skulle berikas med varsin snowracer. "Det är tanken som räknas" får jag fösöka förklara övertygande, då resterande av alla sveriges barn förmodligen kommer att få åka på en snowracer i vinter. För dessa är slut överallt jag kollat.
Snowracern blev istället till en keyboard, inte en sådan med små plastdjur a´la kiddo man klinkar på utan en "riktig" med ett gäng inställningar och olika melodier, lite mer "vuxen" liksom. Vi har en förhoppning om att den kommer att vara mer intressant då den ser snarlik ut som pappas.
Näpp nu hör jag 75:e världskriget ute i köket måste hoppa upp från soffan!

11 kommentarer:

Vikkan sa...

Den finns inte att beställa på någon webshop då?

Evelina sa...

Jag har inte kollat än,bra förslag! men nu känns det som att vi kanske hoppar detta när vi tog en keyboard och en annan "läro"-leksak som de får tillsammans,samt "Egna" leksaker som de ska få och tar det kanske nästa jul eller om de får in något efter jul. Pojkarna fyller år i Januari också.
Kram på dig och tack för tipset!

Esmeraldah sa...

Funderade på saken (snowracer), men tror att det räcker för mina damer med pulka i år och satsar på snowracer till nästa år när de kanske har lite mer hm...kontroll..hm... ;)

Familjen Sundström sa...

Våra får "leklera" och en docka av oss föräldrar. Hade bara tänkt leran men sprang på en docka idag för ett bra pris så den slank med hem ;) de får även en docksäng men den har vi fått från grannen förra året, plockar bara fram den nu på julen till dem.
En keyboard låter ju jätteroligt, det blir de nog jätteglada för.
Hur har ni gjort förresten med presenter och så, är det lika för båda, olika eller dela?
// Sargit

Anna (Maz) sa...

Japp, mina föräldrar plockade de två sista i affären. :-)

Evelina sa...

Aha Mazarinen, det var ni som tog de sista..;-) Jag fick en länk av vikkan där jag kunde köpa den på nätet, men vi avvecklar snowracern för i år och tar det nästa istället.

Sargit: Docka och leklera, det blir ju toppen!
Fjunen får keyboarden tillsammans, likaså en annan leksak/lärogrej, där man trycker på bokstäver och siffror så sägs dess like samtidigt.
Sedan ska de få ett par småprylar typ leksaker och kanske kläder som blir deras egna.Det får det räcka från oss. Våra yttre familjer kommer nog att berika dem med lite klappar, så det blir så där redigt bortskämda ungar som knappt tittar på sakerna..ni vet sådan där man inte vill att de ska bli... ;-)

TvillingTur sa...

Vi lyckas inte heller få tag på nån snowracer till Svante som tänkt. Men en keyboard/synth i 40000kr-klassen har jag minsann fått i "present" till jobbet såhär lagom till jul. Inte tråkigt alls. Nu har jag hela jullovet på mig att sätta mig in i denna dundermaskin. Sen kommer eleverna få ett jäkla komp när dom ska sjunga.

Ha det riktigt gott hela familjen.
-tobias.

Evelina sa...

Tobias: Det var ingen dålig present det!! Waooo! Förstår att den har mer än 100 olika varianter på melodier och diverse finesser, kul! En ny leksak med andra ord!
Ha det fint i jul ni med!
/Evelina

simbabbe sa...

Evelina hej! Länge sen! Jag har legat lågt i 100 år känns det som, sjukdom, evakueringslgh, jobbat, vabat, köpt hus, tappat FL-inlogg m.m. Jag läser om era sjukdomar också och förstår hur tufft ni haft det. Tänker bara en stilla tanke och hoppas inte att det beror på fukt i huset? Vi hade det i vår lgh och bodde i evakueringslgh i 4 v när de sanerade. Barnen har varit friska sen den dagen i stort sett. Men ni har väl gjort en omgång så det är förhoppningsvis "bara" sånt som hör till. Sköt om er kram från Christine74

Evelina sa...

Men oj vad ni har gått igenom då! Skönt att de har varit bättre nu. Det ska inte vara någon fukt nu, vi sanerade ju från det, i vår/sommar från deras och vårt sovrum. Nu finns ett golv med fläktar under..så nu vore det väl f-n om det ska börja växa ngt! Vill dra ihop ngt, har ni tid/ork att träffas?

simbabbe sa...

Jag hade för mig att ni just hade sanerat, så då är det ingen fara med det, skönt. Vi träffas gärna! Jag är ledig mycket i jul, i stort sett fram till den 10/1. Hur jobbar du? Har du härt något från Karin? Kram Christine