lördag 7 april 2012

Höjden av otur..

2 täcken och 3 sängklädesbyten senare-Det var vår natt det.
Stackars lilla Bastian har fått magsjuka. Verkligen stackars, varför han-igen! Han hann precis "äta upp sig" från hans en-veckas-feber med påföljande öroninflammation.
Ja, det finns värre sjukdomar såklart. Men att vi nu drabbats av alla folkliga sjukdomar den senaste månaden måste vara något av ett rekord. Det känns verkligen skrattretande.
Vi trodde att efter nattens eskapader, var eländet för honom "över", men efter lite vätskeersättning så kastade han upp igen i morse. 
Vem står näst på tur? Milo? Peter? Jag? Det är lite av en skräck just nu, för jag kan fortfarande inte ta fulla andetag, nysa eller hosta utan att det hugger som knivar i bröst/nyckelben-att få magsjuka nu, vet jag inte hur det skulle fungera..inte alls är jag rädd. 
Min mamma lärde mig ett mycket användbart trix om man vill slippa nysa, när man känner att nysningen är på väg, tar man tumnageln och trycker hårt in under lillfingernageln..så att det känns ordentligt- Vips så är nysningen borta-Detta har räddat mina lungor, eller iallafall olidlig smärta under själva nysningen. 
Jag misstänker att kåvepeninet inte tagit hand om lunginflammationen som den borde då jag ätit den i 8 dagar och bara ett uns av förbättring, smärtan är långt ifrån borta.
Milo stackarn, blev jätteledsen över att dagens påskfirande med mormor och morfar samt resten av yttre familjen blev inställt. Han är jättebesviken! Morgondagens firande med Peters sida kommer ju också att utebli.
Våren 2012 går till historien.

3 kommentarer:

Emma sa...

Dags för en ny koll av lungorna och kanskemedicinbyte? Du bordeju bli bättre än så! Helst innan magsjukan bryter ut... Nej, den slipper du, håller alla tummar vi har.Krya på!

Maria sa...

Fick du bara Kåvepenin mot lunginflammation? Låter lite klent i mina lekmannaöron... Håller med Emma, dags för nytt läkarbesök och bättre medicin om du skall bli frisk till Baku ;)

Evelina sa...

Ja, det får bli en sväng till doktorn på tisdag igen. Har bara 2 tabletter kvar och det hugger fortfarande när jag andas. Ryggen har tagit stryk tyvärr också, stel som en pinne. Tack för er omtanke! Kram och ha en fin påsk!