lördag 26 juli 2008

Nattugglorna..

Klockan är nu 05.20, jag är inte morgonpigg, jag ska inte iväg till jobbet, jag vill inte fånga dagen, jag har bara 2 sjuka barn varav den ena tydligen vill fånga sin dag NU!
Natten såg ut så här:
Jag la mig vid 24.00, läste till 00.30 (Peter är sjuk så han får sova i gästrummet)
Vaknade 3 ggr fram till 01.30, provade 2 ggr att söva...då var småugglorna jättevakna,
matade vid 02.00-aldeles för tidigt, men vad göra?
Ena lillugglan Bastian hade stora bekymmer att somna efter det, runt 02.45 dunade han in.
Nu kl 05.00 hoar båda småugglorna, bara att kliva upp efter ett antal sövningsförsök.
Dock lyckades jag med lillugglan-Milo, han sover vidare, men vad hjälper det när den andra sångfågeln är vaken?
semester, vadå semester? från vadå?? från sömn eller?
Dagens tips: Fånga natten.
Ho Ho...

Inga kommentarer: