tisdag 26 augusti 2008

Bastians första tugga på ett grisöra....

Bastian har blivit förkyld, bara att invänta "följa John-Milo" då ställs allt upp och ner här hemma!
sovtider och mattider kan man se sig om i stjärnorna efter.
Efter ett för dem ganska stort intag av mitt egenhändigt gjorda "fiskpaket med ärtor och majs" med lite mixade frukter som efterrätt, slocknar Milo i sin matstol!
Han stoppas i säng, hans bror likaså...
30 minuter senare vaknar Bastian.
Jag hann typ ta 1150 andetag och plocka undan näsfridan! ;-)
Bastian har röjt runt som orkanen Greta eller annat fiffigt orkan-namn, tagit sin första smakbit på hundens grisöra som låg och skräpade-gott??
Nu när de är mer mobila, kan jag inte blunda för hur mycket hår och skit som ligger här och var, de går inte att undvika att se deras kläder liksom.
Alltså, jag trodde att vi hade ett hyffsat välstädat hem??
Både Peter och jag är ganska "pedantiska", jag kan ju inte dammsuga varannan dag, eller? ääähh, lite skit tror jag kan vara nyttigt!
Börjar de kräkas hårbollar, bör jag väl se upp..
Nu har vi städat ordentligt!

Inga kommentarer: