söndag 22 mars 2009

Robinson och att överleva vardagen..

Robinson ska ju vara överlevarens No1..eller?
Haha, har du ett par tvillingar kan vi snacka överlevnad ;-)

- ahaaa..jag hade väntat mig en vit sandstrand.(Det gjorde nog "Robison" också)
- att kunna ligga och sola sig vid vattnet.(Det var nog hans andra tanke..)
- Det här suger. (men åk hem då..)
- ÅÅÅHH vad äckligt att kliva i leran..(..öhh)
Men mitt irro nr 1, var nog att tjejerna i gruppen om tre, inte ville "boa" i "huset"..för att det inte verkade mysigt.
MEN HALLÅ!
Tv 4:a har lyckats måste jag säga, med just det faktum att de placerade dem där de gjorde, jag hoppas verkligen att de får vara kvar just där.
Men de flaggades ju för att det redan i nästa veckas program ska få tävla om förflyttning till förväntningarnas strand, synd tycker jag.
Sedan gillar jag Linda, jag tycker hon är cool och passar just här!
Alltså, har man sökt till ett sådant här program så är det väl för att få testa sina överlevnadskunskaper.
Säkert är det skitjobbigt och blött och överjävligt,
men vissa kanske skulle passat bättre i charterhjältar på 5:an.


Här hemma är det mini-Robinson.
Klockan 05.20 gick vi upp i morse.
Pojkarnas första vila trädde i kraft 07.40.
Peter försöker överleva en förkylning, han sov bara 2 timmar i natt så han ligger och dunar igen nu också.
Jag försöker överleva genom att se ljusningen i att det nog kommer en annan helg då peter är frisk och det blir lite mer avlastning.
Barnen, ja att de överlevt hittills är för mig en gåta.
Som de trillar och snubblar på sina egna fötter eller på brorsans fötter, halkar på leksaker, klättrar upp på allt och inget allvarligare än blåmärken och bitna tungor har hänt,
så har de nog en vakande liten ängelmmormor över sig tror jag.

Inga kommentarer: