fredag 1 maj 2009

Provfilmning...

Blev alldeles nyss uppringd av en kvinna från ett filmbolag som vill ha med en av killarna eller båda i en reklamfilm för Valio.
Det är bara ett litet problem...De ska kunna säga "pappa". De har gjort det men när man ber dem ropa efter pappa, kommer det 99 fall av 100 ut "p´mamma", i bland viskar de fram "pappa", ibland blir det "baba".
Reklamfilmskvinnan vet om detta, men hon ville i alla fall att vi skulle komma på en provfilmning nu på söndag om vi kunde, och ja det kunde vi.
Tror ni att det tjatas "PAPPA" här hemma nu eller?
Jag har inga förväntningar alls om detta, helst att vi tar oss därifrån utan att behöva betala allt för dyra pengar för sönderpillade filmkameror.
Jag kommer garanterat att försöka fota lite själv, hur det än går kommer detta att bli ett minne för livet.
Jag ser framför mig att jag och Peter tjatar på Bastian eller Milo, som är i full färd med att antingen riva plejset, eller säga "mamma" när jag säger "pappa".
Stressfaktor-Enorm, men kul ändå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow, häftigt! Spännande, håller tummarna att dte går bra!
/Emma

Lindas trädgårdsblogg sa...

Roligt! Dina små filmer har visst banat vägen för en ny karriär! Du behöver inte oroa dig för "pappa", dom kan ju dubba och låtsas att det är en tysk reklamfilm från början :-)