tisdag 9 juni 2009

Det ska ju vara sommar nu, eller?

Jo, gluttar man ut ur fönstret så ser man ju att den Svenska sommaren kämpar glatt med att visa upp alla sina färdigheter i form av kyla och snålregn. Svensk sommar.
Vad gör man då med två orkanvindar, alias Bastian& Milo, som förmodligen skulle bry sig obefintligt om regn? Man packar röda faran och beger sig till Veddesta lekland.
Orkanvindarna ligger nu på laddning, för att de senare ska kunna röja loss i sin fulla kapacitet.
Igår startade jag uppdrag-städa garaget. Jag ska flytta hem mitt arbetslager, och behöver alltså lite plats för detta. Då hittar man ju självfallet kartonger med hög nostalgifaktor..2 dockor, som jag tyckte att "dessa kanske orkanvindarna skulle tycka vara roligt att ha?"
Den ena dockan fick sig en flygtur över grinden och ner för trappan. den andra ligger orörd. De liksom vejer sig för dem när man håller fram dem. Totalt ointresserade.
Hittade också ett par t-shirtar som faktiskt är lite coola, som jag tänkte pojkarna kunde ha. Operationen fortsätter under deras nästa powerladdning idag.

Milo och jag ska till läkaren idag, för allergiutredning. Jag hoppas verkligen inte att besvären är pga hunden! Bastian har inte visat några besvär mer än den gången vi var kattvakt. Han har ju konstaterad allergi/överkänslighet mot både hund& katt, men så länge han inte är påverkad eller vi behöver gå på läkemedel för detta så ser vi ingen anledning till att göra oss av med hunden. Nu gissar jag på pollen.
Självfallet vore det bättre för honom om det var hunden, för det är enklare att "göra sig av med"= hitta ett nytt hem åt hunden än att få pollen att försvinna.
Jag vet hur jobbigt Peter har det nu med alla olika grässorter. Håll tummarna för att...ja... att han kanske bara simulerar...
Näpp, nu är orkanerna färdigladdade, tid att åka på lekland.
Kram Evelina

Inga kommentarer: