torsdag 11 juni 2009

Tvillingtips...

För att döva lite av min ångest över det jag behöver ta tag i med hunden, satte jag lite sprätt på skattepengarna igår. Det fick bli en ny leksak till hunden och ett par tuggben. Nästa anhalt blev leksaksaffären. Bastian och Milo är stormförtjusta i fåglar. Det finns ett barnprogram som heter "drömmarnas trädgård" där poppar i bland ett gäng fåglar upp och "kvittrar" en liten trudilutt. Det räcker med två toner från dessa fåglar och Bastian skränar rätt ut och det blir en ljudnivå av modell hög här hemma. Likaså kan man höra honom sitta och skräna i ett hörn i vardagsrummet, då har han hittat boken med fåglar. Så sött. Jag gjorde i går mitt sämsta köp, ett tips till alla tvillingföräldrar är: Köp INTE denna papegoja! Har man tvillingar så eggar de ju ganska ofta upp varandra och gör samma saker. Varför då köpa en härmande papegoja som upprepar allt 2 ggr ytterligare???!

Kanske svårt att höra på just denna filmen, men varje gång den flaxar med vingarna så upprepar den senaste ljudet. Sedan glömde jag att stänga av den när kvällspyjamasen och den proceduren skulle avklaras, ni vet trötta och gnälliga barn..
Bastian gnäller och papegojan upprepar, gör honom än mer ledsen över att han inte når den. Jag står med händerna fulla i badrummet och kan inte stänga av fanskapet som står på bänken i köket.
Milo blir ledsen och gnäller för att Bastian är ledsen..och papegojan upprepar till och med ljuden från ett annat rum. Så till alla som eventuellt har tjatiga barn eller tvillingar, detta är inte en bra leksak för din hälsa. Stressfaktor 10.

4 kommentarer:

Theannapanna sa...

Hann inte skriva igår vännen men jag beklagar såååå att det är pälsdjursallergi dina små har...
Vi fick ju göra oss av med vår misse då Daniel kommit för att jag bleva allergisk o risken var stor att även Daniel blir det då...
Det är inte lätt att göra sig av med en familjemedlem, o du har levt med Foster i 6 år!!!

Jag hoppas innerligt att det kommer en bra lösning som alla kan glädjas över i slutändan.
Har du ngn i familjen som kan ta över?

Papegojan verkar inte vara ngt för föräldrar med 1 barn heller verkar det som :-)

Kram på er!

Evelina sa...

Tyvärr ingen i familjen, har bearbetat min pappa med fru ett tag, men de jobbar för mycket.
Kram på dig!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Tack för tipset! Du har nog fått känning på hur det är att ha trillingar, alternativt fyrlingar! Åtminstone i ljudnivå! Annars verkade det ju på pappret som en kul leksak... tack för rapporten från verkligheten!

skärvsten sa...

HAHAHA!!! Har provat fågeln i affärer - ja, den är hemsk! Tack o lov, aldrig köpt den och skulle aldrig falla mig in! :-D
Jag har nog av dubbla stressfaktorer här hemma - behöver ingen galen pippi också! HAHA!