fredag 12 juni 2009

Gårdagen blev fylld..

Grävmaskin på tomten, vägrar lämna balkong eller altandörrsfönster på 45 minuter..

Ful, tråkig slänt som ska fixas till..

Grävning och malla lite...

Den börjar att ta form..

Idag ska det limmas och fyllas. De ska även ta bort en ful hög som legat på tomten lääänge, består av tuvor och annat trädgårdsskräp, så skönt!
Det kommer bli så fint!
På dagen igår drog jag och vilddjuren iväg till Märsta för att luncha med en kompis. Hamnade på HM och handlade kläder till dem, skattepengarna är snart ett minne blott.
På kvällen åkte jag till min bäste vän Fia, ja tyvärr inte hem till henne.

Tanken var att Fia ska föda barn i vecka 40 som de flesta andra människor, risken är stor att liten skrutt vill komma ut betydligt tidigare. Därav är detta hennes nya bostad ett tag till, helst för bebis skull i 3 månader till.
Hur kul är det på ett sjukhus??! Lustigt är att Fia ligger i samma hus på Akademiska i Uppsala, samma avdelning och SAMMA RUM som jag, Peter och killarna låg i när de kom till världen.
Det fick bli en kladdkaka, bok och lite tidningar och filmer och lite girltalk ett par timmar. Håller alla mina tummar att allt går fint.Hon bloggar HÄR.
Sent i går kväll kom pappas fru och hämtade lilla hunden, han ska på semester och jaga fiskmåsar på deras ö i helgen, lyckliga han!

Peter sliter vidare med en låt, återkommer om vilken, kanske vissa redan listat ut, men men, innan allt är i hamn, så är det dumt att gå ut med något, allt kan hända.

Ikväll blir det middag med tjejerna från föräldragruppen, utan karlar och barn.
Vad ska ni göra?

1 kommentar:

Esmeraldah sa...

Vad jag skall göra? Om jag fick välja skulle jag sova... Men på eftermiddagen skall jag in till stan och handla present till min älskling (sambon) som fyller år på måndag. Lite bebiskläder till den nya på väg kanske också slinker med! Annars är kvällarna här fyllda av uppackande, sorterande och en massa andra liknande sysslor som måste göras sent på kvällen när man har två minimonster att ta hand om på dagtid. Längtar tills det blir hyffsat färdigt!