lördag 25 juli 2009

18 månader!

I går var det 1 1/2 år sedan vi bytte status, till "förälder". Från att bara behövt bry sig om varandra till ett livslångt åtagande. Det mest avancerade projektet man tagit under sina vingar. Att bli mamma och pappa. Men hey så underbart!
Grattis mina fjun!
Tänker tillbaka på chocken när vi fick reda på att det var två små parvlar i magen.
"it´s DUE" säger han till den schweiziske läkarstudenten, "Vaddå" sa vi, ja..."det är alltså två barn i magen".... "What?!"
Peter och jag bröt ut i asgarv. Alla issues jag hade av att få en enorm nål instucken i magen och vad det testet skulle uppvisa (vilket var anledningen till att jag låg på denna brits) var som bortblåsta. Moderkaks prov, hej då. Vi ska bli TVILLINGFÖRÄLDRAR!
Snälla doktorn gjorde istället ett nupptest på båda istället och vi kunde konstatera att chansen var hög att vi skulle få TVÅ friska barn.
Vi fick den finaste bilden med oss därifrån.

Det är jobbigt att berätta för chefen, tryckte då upp en tröja som jag dressade mig i så fint, till sommarkonferansen på Gotland.(ett försök att skylla ifrån mig..)

Milo första dagen i livet.

Bastian första dagen i livet.

Prematurblöjorna ser enorma ut..
Det bästa vi gjort!

1 kommentar:

Vikkan sa...

Naw, vilka små sötisar. Prematurblöjor, jo tack, stora som hus! Så sött. Man kan inte riktigt förstå att de var så små. 1½ år känns mer som en vecka eller ja, åtminstone två! Visst har det gått rasande fort?! =)

Kram Vikkan