lördag 3 oktober 2009

Falsk krupp..

Jag och kära syster var och tömde lekstugan jag köpt på teglet. Då frakten av den ej kan göras med tegel på.
Peter har fortfarande problem med nacken, kiropraktorbesöket igår har väl rätt ut endel. Vi gnodde iallafall av allt tegel på mossa och skräp, nu är de som nya, nu väntar vi på stugan som kommer nästa Fredag. I kväll åkte vi till kära systers familj på middag, trevligt med god mat. Bara det att stackars Bastian fått samma typ av "krupp""falsk krupp" eller vad nu benämningen är? som han hade för ca 9 månader sedan, andningsvårigheter med häftig andning och ett väldans rossel. Han var lite snorig i morse men inte mer än "vanligt" om man säger så i dagistider. Middagen blev 1 1/2 isglass för hans del, som gjorde att han mellan sockertopparna var en glad kille, men därimellan var han bara ledsen. Middagen avslutades vid 20.30. Så blir det ibland, men skönast är att vara på hemmaplan med bricanyl och med barnens säng i närheten.
Sist Bastian hade detta var när Peter satt på grammisgalan. Jag ringde febrilt till sjukvårdsupplysningen och försökte klura ut hur i helsike jag skulle komma iväg med ett barn som knappt kunde andas, väcka en till liten pojke, klä på alla och få ut till bilen och åka till Uppsala-akuten själv. Självfallet hade man grejat det, men man känner sig riktigt liten på jorden då. Denna gången är jag lugnare. Kanske för att vi nu är två, men jag vet hur det fungerar. Lite mer erfaren med andra ord.

1 kommentar:

jessica sa...

kikar in, såg din adress på FL