tisdag 23 mars 2010

Har jag sagt "Välkommen ekorrhjul"?

Jag snackar så mycket skit. Ovanstående mening kom med buller och bång. Idag är vi sjuka, i alla fall 75% av familjen. Jag fick läskigt ont i magen igår eftermiddag och kväll, med påföljande feber, frossa och svettningar och upplevde en näradödenupplevelse, som vanligt när jag får skyhöga 38 graders feber..Jag dog i soffan. Åt en banan till middag, vilket resulterade i förlamning i benen, utan överdrift här. Jag kunde inte resa mig, kallsvettades och kroppen ballade ur. Har hört om en magsjuka där man blir nerslagen dock utan det där andra, kan det vara den tro?
Barnen snorade vidare, vi la dem som vanligt vid 19.30. Peter har sedan varit sjuksyrra hela natten för fjunens räkning. De har haft feber och hostat som bara den. Varit törstiga och drukit vatten som en hel buffelhjord. Så idag blev det till att vara hemma med dem, och i ärlighetens namn, jag är själv inte helt okej. Bra när man kan synka sånt här. Tidseffektivt i jakten på den.
Nu har fjunen sovit 2 timmar! Men idag får de sova sin lunchlur så länge de vill. Jag har lite jobb att pyssla med i alla fall.

10 kommentarer:

TvillingTur sa...

Fy för...
låter jobbigt det där. för 2 år sen hade jag nån influensa som slog ut mig totalt. inte så hög feber med värk i hela kroppen som gjorde att jag inget annat ville eller orkade än att ligga i sängen. när jag ändå var tvungen att vara upp så stretade hela kroppen mot till 100%. det höll i sig i 1 vecka. fruktansvärt frustrerande. hoppas du kryar på dig. du och de övriga i familjen.

-tobias.

Nina sa...

Kul med tvillingblogg :) Jag själv väntar tvillingar i Juli i år :)

Vikkan sa...

Usch och fy, låter inget vidare med sådan magsjuka. Krya, krya och massor av kryakramar till dig och virvelvindarna och STYRKEkram till Peter för att han tar hand om er!

Music By Bengtsson sa...

Alltid är det något? :-(
Krya på er allihopa...

Gissa om Camilla & Jag blev glatt överaskade när vi hämtade posten idag...
Ett stort stort tack för boken (och lyckönskningarna *hehe*)... Den kommer förhoppningsvis ge oss många glada leenden & skratt framöver... Frågan är bara hur ärlig man skall vara? *ler*

Tack & åter igen, krya på er...
Kram

Evelina sa...

Tack raraste för alla krya-på-sig hälsningar, det ska nog göra susen!
Peter: Det var så lite. Tycker det är så roligt att du träffat någon(även om vi inte "kännt" varandra så länge)att dela vardagen med, Härligt! Liksom följt singelkillen som sedan träffade sin Camilla och blev sambo. Sedan bara oskrivna blad. Ska fortsätta följa din roman ;-)
Kram på er och lycka till med kissarna också!

Olle sa...

Men jisses...stackare! Vad har ni gjort för ont egentligen?? :(
Hoppas du inte lämnade kvar nån bacill i butiken i måndags bara..för jag vill inte bli förlamad av en banan.. :)
Krya på dig/er nu!! Snart är våren här o då ska man vara frisk!!

Förresten...Mia har råkat ha sönder den fina pysselklockan vi fick i julas... :P Hon gick bärsärk med ett kvastskaft...hmm...

Kram på dig från mig o mullvaden.. :)

Evelina sa...

Olle: Men blev Mia så arg på mig? ;-) Tro det eller ej, jag har en klocka till som ni får av mig nästa gång jag kommer. Dock opimpad. Jag tycker vi sätter ett foto på Mia på timm-visaren och en kvast på sekund-visaren, vad tror du? Hoppas jag inte smittade er med bananmördarbacillen!!
Kram på dig!

Familjen Sundström sa...

Stackars er!
Krya på er.
Kram.
// Sargit

Olle sa...

Haha..nä..hon blev inte arg. :) Det är flera veckor sen hon viftade med kvasten och råka slå ner klockan... Den funkade delvis efteråt...minutvisaren gick runt och i rätt takt...men det vart svårt att gissa vilken timme det var. Så vi hängde upp vår gamla igen. :)
Din nya pimp-idé lät väldigt bra tycker jag!!! :D

Annelie sa...

Krya på er massor nu!!

Stor KryaPåErKram