onsdag 13 augusti 2008

Första och sista gången..

Som jag försöker att gå ut och äta lunch med mina miniarvingar.
En kompis från mammagruppen och hennes lilla kotta, jag och monstret(vagnen)innehållandes mina hjärtegryn,
åkte till Enköping för att göra våra konton lite lättare.
Efter en skötsam tur bland affärer, skulle vi ta tjuren vid hornen och "belägra" ett Lunchcafé, äta själva och låta de våra få lite i magen.
Vi gick till ett som tydligen var "barnvagnsvänligt" då de stoltserar med en skylt utanför att de minsann har skötbord!
bra!
Men det gäller tydligen bara folk med enlingar...
-Hej, vi tänkte äta lite, sa jag.
-så länge ni inte tar för mycket plats.
-öööhh, visst!
Tjenixen vilket välkomnande!
Fattar inte varför vi inte vände direkt??!
Beställde varm macka med sallad.
Gav pojkarna mat var för sig, tyckte det var lugnast så.
Började med att mata Bastian, min mat kom, när jag äntligen var klar med Milo och mission äta själv skulle starta, hade Bastian tröttnat på detta beiga ställe och tyckte det var dax att dra, han gjorde oss och stället varse det, ackompanjerandes av Milo! Lilla Ester klämde in ett solo ibland också.
Min mat och kaffe stod där med endast en rödlöksring mindre på tallriken.
Svetten lackade, pulsen skenade och jag tyckte det var hyfsat jobbigt, för det känns som om man stör alla som sitter och avnjuter sin egna lunch.
In med kidsen i monstret vira in en av mackorna i en torr tvättlapp och ut fortast möjligt med den förlåtande blicken till de övriga gästerna.
Väl ute hinner vi 10 meter och 2 tuggor av mackan och killarna sover..
Som sagt, jag utsätter mig inte för detta igen!
Vad är det för fel på hemmakäk i mysbralla?
Varför ens tro att man kan få komma ut och få ett lite stimuli?
Mackan var inte ens god.
Jag slösade lite dock, och de uppväger ju äventyret :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig själv!

Linda sa...

du gjorde det ju iallafall. cred till dig. jag tar ALLTID med mig mannen på sånt. iallafall hittills.

Anonym sa...

Åååh vad man känner igen sådant när man går ut med sitt rull-monster.
Måste bara säga vilken underbar bild på er familj.

Mvh Vadermom

Anonym sa...

Jag som tycker det är jobbit att luncha med EN vilde...:-D

Nybyhuset sa...

hej, hittade bloggen genom fl.
Vilken härlig blogg, supermysig. Fick också barn (fast bara ett :))
i januari, kul att läsa om andras lika gamla barn.
Du skriver väldigt bra dessutom, kommer kika in här flera gånger om jag får.
Ha en toppendag/ Annah