onsdag 23 juni 2010

Köra bil..

Huvudvärk igen. Har aldrig förbrukat så mycket treo som nu. 1 dag utan sedan i Onsdags. Fan rent ut sagt, det fungerar mot huvudvärken, men får magen att go nuts. Märker att jag utvecklat en liten rädsla mot vita skåpbilar, skumt. Eller kanske inte. Får jag en sådan efter mig i bilen byter jag gärna fil. Varje gång jag behöver bromsa in, nästan blundar jag och förbereder mig på att få den bakomvarande bilen i häcken. Sådant fanns inte i min tanke vardagligen förr, nu hela tiden. Jag håller nu alltid ett ganska stort mellanrum mellan mig och framförvarande bil, inte för att det skyddar mot andra ouppmärksamma förare, men jag kan ha längre tid på mig att motorbromsa så att bakomvarande bil också får tid på sig.
Jag fick hämtade en ny bil igår, en Seat Altea xl..vad som är xl över den vet jag inte. Men den vanliga Altea:n kanske är pytteliten?
Underbart att ha automat igen.

4 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilka posttraumatiska upplevelser du är med om :-o Hoppas verkligen att huvudvärken släpper! Fick du hjärnskakning?

Olle sa...

Akta dig för Treo-beroende!
Får hoppas den där rädslan går över så småningom. Inte så att du blir FÖR avslappnad i bilen, för det ska man ju inte vara...men du fattar hur jag menar?! :)

Tror XL bara står för att det är en kombi...vanliga Altean är bara halvkombi...typ... Du skulle nog garanterat fått plats i en oxå. :)

Ha en trevlig midsommar!!
Kram!!

Johanna sa...

Evelina! Vill bara säga hej, det var längesen. Så roligt att följa dina fjun, bra att läsa om trotset också och förbereda sig. Och tipset att dela på dem oftare är bra. Jag blir inspirerad!
Alan och John är 1,5 nu och i kväll åker vi upp mot sommarhuset för sex efterlängtade veckor i skogskanten.
Stor kram Johanna Syrén (fd Tvillingbloggen).

Evelina sa...

Linda: Inte hjärnskakning, men stukad nacke heter det tydligen enl,läkaren. Ja, nu hoppas jag med att värken försvinner! Kram och glad midsommar!!

Olle: Vet attdet är lätt att trilla dit, med treoberoendet, men jag tar inte mer än om jag måste. :-) Hoppas du också får en go och glad midsommar!!
Kram på dig!

Johanna: Ååå vad härligt det låter, 6 veckor!! Underbart! Er nya stuga, så mysigt! Saknar att läsa om dina små fjun!!
Ha en jättefin midsommar och härliga veckor!!
Kram Evelina.