onsdag 23 juni 2010

Bilidiot No 2

Står på Täby centrums parkering och gör mig redo för morgonens första kundbesök. Säljväskan på marken bredvid mig som jag ska fylla med papper från bakluckan i lilla vita Altea. Vad händer: Jo jag lyckas träffa på den andra idioten i denna stad inom loppet av en vecka! Han backar...och backar..folk tjoar till mig, jag vänder mig om och han är på väg att backa in I MIG! Jag slår till på hans bakruta-mycket hårt! Hans jävla bil står på min säljväska och 10 cm från mig.
När jag fräst alla ord jag kan till honom, piper han därifrån, själv står jag kvar skakig som ett asplöv med en undran om vad som händer. Kanske ska man sluta köra bil..
Onsdagar är nu utnämnd till sämsta dagen.

6 kommentarer:

Olle sa...

Men jisses!! Dras dom till dig eller????
Tur du fick stopp på blindstyret i tid iaf...

Familjen Sundström sa...

Men vad du var oturs förföljd! Vilka idioter det finns på vägarna, men knappt något förvånar mig längre då jag bla mött en bil som backat mot mig i en rondell (han hade missat svänga av?).
Nu får det dock vara slut med din otur tycker jag.
Skyddsänglarna får jobba hårt men tur att de är allerta.
Kram
Sargit

Evelina sa...

Ja Olle det verkar så, lite underligt att allt händer inom loppet av en vecka då man har kört bil i detta jobb i 8 år.

Men som Sargit säger skyddsänglelen får väl jobba hårt nu.
Jag funderar på om min skyddsängel har tagit sommarsemester. Ska beordra in henne igen tror jag.
Backat i en rondell, jösses..vad säger man? Tyckte han kanske att det var svårt att ta ett varv till? Konstigt!
Ta hand om er!Kram.

Anonym sa...

men vad är det för rikspuckon du stöter på överallt!

nu får det vara slut på oturen!!!

stor cyberkram från Väst

Anonym sa...

Det finns mycket idioter i trafiken, tro mig syster yster, jag vet ;-) Många tror att bara för att de har en backsensor behöver de inte titta bakåt.....Tack och lov att pajasen hann stanna iaf. Ha en lugn och solig midsommar. Kram Lotta

Olle sa...

Du är nog inne i en tillfällig formsvacka bara... :)

Ha en trevlig midsommar!! Och se upp för backande midsommarstänger...

Jag klämde nyss in dig i ett inlägg förresten...hoppas det inte gjorde nåt. ;)