måndag 28 juni 2010

Work it..

Trött, sitter här med ett glas vin och funderar starkt på att göra ett par fläckar i nya hängmattan, den ropar på mig.
Idag har jag haft lilla chefen med mig i bilen, trevligt trevligt, samåkning i morrn med. Ett under att han vågar åka med mig och lilla Altean.. Ingen olycka idag i alla fall. När jag kom hem hade Milo "plockat blommor", enligt Bastian. Tack du älskade fjun för att du rev upp halva dungen av en viss sorts perenn som jag naturligtvis inte vet namnet på, men den har stått där i 3 år..Den nya rabatten lever än.
Igår införskaffades också en liten rar vindsnörra att pimpa kruka/rabatt med. Den levde i exakt 2 minuter "Tappat pinnen" ..Tack älskade fjun för att du pillat ner pinnen mellan spjälorna på altanen, den kommer nu fortleva bland annat med en brandbilsbok samt dinosauriebok som också fått avsluta sin verksamhet som bok just där. Nu var just den pinnen inte hela världen, en blompinne funkade kanon.
Men hur tänker jag?, vad tror jag?? Att en liten rar gubbe i ett färgglatt propellerplan nedstucken i en kruka i perfekt pillhöjd för 2 små fjun ska få stå orört eller?? Det står ju LEKSAK nästan skrivet på den för ett litet barn. Självklart kommer denna inte att klara sig från morgondagens vandring från entrén till bilen heller, jag trotsar lagarna.

Minns ni att jag skrev om en man som myntade "Jag ska inte skriva till melodifestivalen nästa år" - fras i vintras, Den är redan glömd och nedgrävd. Själv tycker jag att detta alldeles nyss slutat, medans det för många text och musikförfattande människor just har startat på ny kula igen! 3 bidrag 2010, det var bra jobbat, också mycket jobbat. Så snart finbesök i studion igen.
Utöver detta så jobbar han på en del väldigt spännande projekt just nu, lika spännande som hemliga. Återkommer om detta.
Näpp nu recovering inför morgondagen, Hej mina tappra!

Inga kommentarer: