söndag 27 juni 2010

Hur man anlägger en rabatt..

Jo, man är en snäll flickvän till sin karl.
Rabatt, "sommarprojektet" även kallat, var avskrapat(lätt för mig att säga, när det är min rara man som stått för grävandet, mätandet, passandet samt varvning av diverse svordomar med "Vi flyttar till radhus-utrop" omvartannat) på 4 timmar i gassande solsken. Han har varit så duktig så! Tack Peter, den blev kanon!
Vi fick några stenblock kvar sedan vi lät bygga muren på tomten, perfekt till en rabatt för att försöka dölja delen under friggan där det bara ligger ved och plank.

Vi åkte på fm och handlade loss hos diverse blomsterhandlare. Bastian& Milo somnade 8 minuter innan hemkomst. Denna microlur räckte för att förstöra deras sedvanliga lunchlur. Ingen mer sömn där inte, ni som varit med om det vet också följderna. Väl hemma parerade vi mellan katastroferna.Åt glass,skruvade upp krokar samt en handukshängare alá bambupinne till poolen, vi gungade i nyinköpta hängmattan(som alla frågar sig "men när ska ni ha tid att ligga i den då?" Så till er, jag har faktiskt provat den..med två fjun i, det fungerar också, bara man inte förväntar sig avkoppling samtidigt. Men mysigt var det!

Bastian& Milo i djup konverasation bröder emellan.

Bus bröder emellan. Utsikt från en skön hängmatta, som vi SKA använda i sommar!
Sommarprojektet från start till slut.

Stark man. Duktig man. Man out of order.
Mannen tittar fotboll, jag pimpar.
Vad ska vi nu göra i sommar? "Lugn bara lugn mannen, jag hittar på nya projekt.."

9 kommentarer:

Annaomlivet... sa...

Superfint ju!! Duktiga ni är :-)

O så söta killarna är!

Kram till er!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Bra karl! Berätta nu vad det är du har planterat!!

Kan inbilla mig hur er eftermiddag blev med den microsömnen... men på bilderna såg dom väldigt söta och glada ut! :-)

Familjen Sundström sa...

så fint det blev med stenar runt!
Ska komma ihåg den iden till den dagen vi har tomt ;-)
// Sargit

Evelina sa...

Linda: Hmm..Nävor(Du har ju sagt att sådana bara måste finnas, så dessa har jag dig att tacka för!) Den större lila heter Butterfly..någonting.
Hosta står i mitten.
Måste nästan be att få återkomma för nu minns jag inte riktigt vad de hette..Jag är sådan här som köper det jag tycker är fint och ev kan passa ihop. Måste ut i rabatten för att kolla..:-)
Kram!

Anonym sa...

så fint det blev!!! starkt att ha fixat sommarprojektet innan juli ens börjat!
så söta dina grabbar är!!!

Evelina sa...

Linda: Med risk för att jag inte vet vilka av blommorna på bilden som är vad kommer här lite namn på det som står där(läser från kvittona)
2 st Celosia Argentina
6 st Geranium
4 Flox
2 fjärillsperenn
2 Salvia
1 Hosta
hmm jag inser att jag glömt en sort..men jag är inte så bra på det här.. Jag vill bara se att de små liven inte förstörs av mina andra små liv så att rabatten kan bli lite finare till nästa år..:-)
Kram på dig!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Celosia Argentina och fjärilsperenn har jag ingen aning om vad det är, men annars är det fina, prima perenner du köpt! Flox är dock väldigt begärligt för rådjuren ifall ni har såna problem. Lycka till, det blir skitfint!

Vikkan sa...

Sicken finfin rabatt du fick gubben att fixa. ;-)

Å så kunde jag inte låta bli att småskratta lite åt ditt inlägg med propellerplanspimpningen.

Jag tror inte den får stå orörd imorgon! :-)

Nina, mamma & gravid med tvillingar sa...

jättefint!! :)