torsdag 16 september 2010

Herre jösses..

"Titta dinosaurierna" säger Bastian, han lägger även till "få lite sips?" under tiden han möblerar fram barnfåtöljerna framför tv:n."Vi har inga chips, dessutom är det Torsdag i dag, ingen chipsdag "Pappa söppt sips" ..."jasså du, det har han , men det blir inget av det i alla fall..

När jag lossade Bastian från barnstolen efter att jag hämtat dem på dagis, vägrade han att släppa sin lilla ryggsäck han haft med sig. Det blev en aning trassligt i mitt försök att tråckla ut allt ur barnstolen. Jag utbrister" Men herre jösses!!" har avancerat till sådana slags"utrop" försöker hålla mig från fula förstärkningsord.
"HERRE JÖSSES!!" "HERRE JÖSSES!!" har Bastian nu gått och tjoat ett tag, mycket lustigt..

1 kommentar:

MigränMamman sa...

ha ha jag kan tänka mig hur gulligt det låter:)

Farligt dock kan det vara med vad man säger....har fått erfara det med en snart 6 åring här;) uss ibland skäms man över sig själv, hualigen. So keep up the good work med dina snälla du, dina finns det ju fortfarande hopp om;)