onsdag 15 september 2010

Mål..

Man sätter upp mål, svåra mål förhoppningsvis. När du nått ditt näst-intill-max är det tufft att bräcka, men man kämpar liksom på för att det ska fungera, det bara ska. Ska.
Gör det inte det ,så har man förmodligen nått en bit på vägen, men med en bitter smak av förlust, fast den egentliga förlusten är ju inget annat än ett resultat av ett eget för högt satt mål. Bör från och med nu benämnas som en mindre vinst. Jag ska anamma detta scenario som "mindre vinst". Det låter positivare. Jag känner mig positivare om jag ser det som en mindre vinst. Bra.
Vilken ytvattens-dykning i sinnet detta blev, långt från mina vilda rara fjun som denna blogg brukar handla om men de delar ju vår vardag med arbete och familj och allt ska samsas, även flummiga funderingar och intalningar som jag måste få på pränt.

1 kommentar:

Olle sa...

Jag begrep nästan inget av den där utläggningen...men jag är ju man iofs.. :) Bra om du sätter rimliga mål i fortsättningen iaf! :)

Kram på dig!