tisdag 14 september 2010

Intensivt..

Har fantastiskt mycket att göra nu, jag men framförallt Peter. Det här med planering måste vara kvinnligt!! Inlämning av melodifestivalbidragen är den 21 september, så nu är det på sluttampen, ååå vad jag längtar, nedräkningen har börjat!
Jag har varit på utbildning 2 kvällar och därför inte haft så mycket tid eller ork, ibland tryter den, orken. I morse gick Peter upp innan tuppen, kom upp åt frukost som vi åt i skift med fjunen, för att optimera tiden.. Sedan bar det ner i studion för hans del efter frullen. Intesivt.
Jag fixade "färdigt" fjunen, med allt vad det inkluderar. Ett krig utbröt om stövelns vara eller icke vara. Uppgörelsen blev "Gå då i gympadojjorna, men då blir ni blöta!!" Jag tog med mig två gnälldjur ner till bilen, åkte till dagis, de hoppade självfallet i första vattenpölen exakt 2 meter innanför grindarna. Vad gör mamman?...hon försöker pedagogiskt förklara för fjunen innebörden av stövelns vara eller icke vara åter igen. Klockan tickar..Stövelskrällena lämnades naturligtvis hemma..vad gör mamman? Egentligen kände jag att "gå nu med era blöta fötter, så kanske ni lär er något!! Grrr. Men mammahjärtat klarade inte av att genomföra dena kupp. Hon åkte hem och hämtade stövlarna, åkte tillbaka och bytte blöta skor och strumpor på 4 fötter. Sedan iväg i blixtfart.. Intensivt.
Har också anmält mig i en kurs på 5 tillfällen i retorik med start i morgon kväll, ska bli jättekul!

1 kommentar:

MigränMamman sa...

Va härligt det låter med vardagen ibland;) Kanske får ni pusta ut snart då:) Stora planer inför födelsedagen kanske inte finns då?! Får ta det efter inlämningen!

Vad sägs om en liten födelsedagsfika om lugnet infinner sig?

Kram på dig