måndag 6 september 2010

Samtalet från dagis..

Det finns ett telefonnr som jag svarar på om jag står i samtal hos en kund och det är från dagis. Det ringde i dag...Jag får alltid en isande känsla i magen när jag ser att det är från dagis. VAD har hänt? "brutna ben? rymt? trillat och slagit ut tänderna? Allt far genom mitt huvud. Denna gången var det som tur var bara en upptäckt av en fästing på Milo, en microliten som de är när de precis satt sig. Måste attackerat Milos hals vid helgens svampsökande.
Gammal hundägare som man är så trodde jag att jag skulle ha en drös av fästingplockare hemma...icke! Allt sådant småkrafs har kastats utan en tanke på att vi kanske själva skulle bli värddjur för denna ohyra. Nu har jag ju fördelen att just mina kunder lever på att sälja bla dessa tillbehör.
Denna jag köpte ser ut som en kofot i miniatyr, den var toppen att ta bort denna lilla microfästing, allt fick jag bort också.
Nu ska jag bara dämpa ångesten över eventuella följdsjukdomar som dessa smådjävlar kan föra med sig.
Ett helt onödigt djur.Här mina små svampletarkungar Bastian&Milo.

Inga kommentarer: