onsdag 2 februari 2011

Hus-pimp och melodifestival

När man är utomlands tycker jag det kan vara trevligt att köpa med sig någonting hem från där man varit. Jag menar nu inte små plastvulkaner man placerar värmeljus i, glasdelfiner som balanserar en blå boll på nosen eller kameltändare. Det kan vara ett speciellt salt eller annan krydda. Ett vin eller annan godsak. Denna gången blev det keramikbokstäver till vår lilla borg. Vi bor på gatunummer 47, så varför inte klargöra för förvirrade postanställda att stoppa rätt post i rätt bytta liksom. Detta sitter nu upplimmat på Peters studio mot vägen.
Min bästa Peter lämnar mig i morgon för ett kallt Luleå och deltävling 1, men med hejdundrande festligheter framför sig. Melodifestivalbloggarna blommar av intressanta fakta kring de tävlande låtarna. Se mina länkade bloggar i högerspalt. Aftonbladets Tobbe Ek är en duktig sådan med många uppdateringar.
Från förra årets battle. Peter, Lars Dille diedricson och Tobbe Ek.
Här Danny i studion under inspelning av "In the club"
Nu kör vi!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bokstäver!

Heja Danny på lördag!!!

Anonym sa...

Riktigt snyggt med skylten!
Önska Peter lycka till i festivalen - i dagens Göteborgs-Posten fick Danny omdömet "det enda bidraget som håller tillräcklig internationell melodifestivalklass modell 2011".

Ha det gott,
Camilla

Evelina sa...

Tack till er båda!
Härligt Gp kan man lita på ;-) Hoppas bara svenska folket tycker detsamma, det hänger ju på oss och smaken är ju väldigt delad.
Men roligt!!
Kram på er!