lördag 30 april 2011

Valborg och Dinosaurietips

Startades med en tur till Ikea och Plantagen för lite shopping. Avslutades lite väl hastigt på Max, där Milo blev akut magsjuk. Blev trött och ville inte äta hamburgaren eller pommes...drack bara..konsigt, men då vi skulle gå och han suttit i mitt knä så kom det om man säger så, över mig och en fin kaskad över golvet-Förlåt adra gäster, men sådant som händer. När avtorkning av oss var klar och vi var på väg ut till bilen frågar Milo om han möjligtvis skulle kunna få leka lite på lekplatsen...jösses. Det blev inget av det!
Väl hemma sov han och Bastian en stund och inget ha märkts av sedan dess, en normal orkanstatus alltså! Skönt!

Vill tipsa om ett ställe för er som har barn som är intresserade av dinosaurier. I sommar har en stor dinosaurieutställning kommit på besök till Sverige. Se HÄR.
Vi har bokat ett paket med en dag på Dinosaurium och en på kolmården i sommar. Pojkarna kommer att ha lysade ögon i 2 dagar! De älskar allt som ha med dessa urtidsdjur att göra.

3 kommentarer:

Vikkan sa...

Kräkkaskader är ju inget kul, speciellt inte när man är ute bland allmänheten. Hoppas Milo är bättre nu och slipper fler kräkincidenter.

Elias hade kräkts två ggr hemma igår på förmiddagen fick jag sms av maken om så på hemvägen från jobbet befarade jag det värsta. Köpte med mig skorpor och blåbärssoppa, men döm av min förvåning. Ungen var ju pigg som en lärka och hade minsann ätit blodpudding till lunch och åt sedan glatt vår grillmiddag ute på verandan med. Inget mer kräk.

Hoppas er Valborg blir fin!
Kram Vikkan

TvillingTur sa...

Nä fy för kräk rent allmänt. Skönt att det verkade vara snabbt överstökat rent fjunmässigt.

Vilket supertips med Dinosaurieutställningen. Misstänker att vi kommer lägga en dag där när vi ändå är i östergötland o besöker mina föräldrar i sommar. Tack för det.

Ha det fint i vårdagarna.
-tobias.

Evelina sa...

Tack själva söta ni! Ingen mer incident, jätteskönt!
Man befarar ju lätt det värsta av rundgång hos alla och vab i en vecka.
Ha det toppen s länge med friska barn! Kram