onsdag 14 september 2011

The D-day

20 september. Peter påminde mig i dag, "på tisdag är det över". Han syftade inte på min ålderdom, som om mitt liv vore över, då jag fyller år denna dag. Inlämningen av demos till melodifestivalen 2012 infaller just på min födelsedag. Perfekt tycker jag. Då ska vi fira att familjen blir ett igen. Yehaa! Mycket har han slitit i både sin och andras studios, så grymt duktig är han!!  Nu håller vi  tummarna för att hans arbete ger utdelning.

Mitt egna glamourösa arbete går i ljusets hastighet. Så kan man väl säga. En kär kollega slutade för ett tag sedan och det är mycket tråkigt. Roligt för henne är att hon fick jobb i Norrland av alla ställen och då kunde flytta i hop med förhoppningssvis mannen i hennes liv!
Som säljare arbetar man mycket ensam, man har sina kollegor på avstånd så att säga. Jag har andra toppenkollegor också. Men finaste V var  mer än en kollega. 09.00-samtalen vi hade nästan varje morgon  för att avhandla gårdagens händelser och dagen som komma skall, var en bra start. Man peppas och talar "samma språk", delar tankar, ideér och löser frågetecken. Nu tystare på telefonen, fast jag terrar mina andra fina arbetskompisar också. Jag har fina kunder och tur är väl det!
Det här med  hösten är inte min grej, har jag märkt de senaste åren- behöver en energyboost.
Vi får börja med den 20/9 !

1 kommentar:

LILITH - Mamma med Borderline sa...

Och jag som älskar hösten. Det är min favoritårstid.