tisdag 14 februari 2012

Marmorera naglar..

Fick ett tips från en kär vän tillika nagelteknolog om en häftig och lite annorlunda sätt att förgylla de små naglarna på. Marmorering! hur kul som helst! Jag rekomenderar att man tittar HÄR. Eller HÄR innan för att få en förklaring på hur man går till väga. Men det enda du behöver ha hemma är minst 2 olikfärgade nagellack som du tycker passar ihop, en liten pinne(Jag använde änden på en smal nagelpensel, inte själva penseln) en kopp med vatten samt tejp.
Jag grundmålade nageln med ett väldigt ljust grönt lack först. Sedan tejpade jag fingertoippen för att inte få färg över fingret.

Man droppar nagellacken i varandra, de flyter ut och du droppar i nästa(Här blev det lite misslyckat, men fungerar  iallafall). Man får inte sega utan håll tempot uppe så att det inte torkar. Dra sedan runt lite mönster med pinnen. Sedan stoppar du ner nageln/Naglarna(Jag gjorde 2 och 2). Dra bort överflödet av nagellacketrunt fingrarna medan naglarna är under vattnet, sedan tar du upp naglarna, klart! Jag bytte vatten mellan gångerna.

Lite kladd, men ta bara bort tejpen,.
Klart!
Ena handen klar..
Och andra handen, här blev pekfingret lite misslyckat, men men ha förståelse, det är första gången jag gör detta. Riktigt kul och läckert tycker jag! 

Jag sitter inte och myser med mannen idag.. Han sitter på grammisgalan, varför man nu var tvungen att lägga det på denna dagen förstår jag inte, men vi får ta igen det i morgon helt enkelt.Men han har det nog trevligt där och jag har ju ganska kul jag med!  Hoppas ni har en fin dag!

Inga kommentarer: