måndag 16 april 2012

"Inför Eurovision" och hot från 4-åringar..

Sitter och kikar på "Inför Eurovision song Contest" på Svt 1, första delen. Kul att se, även om det lätt går att söka reda på alla videos och lyssna på de andra låtarna som tävlar, så är det ett bekvämt och trevligare sätt att få det förpackat med en panel som tycker och tänker om alla låtar.

Förövrigt är vi alla friska! Efter 1 veckas sjukdom a´la magsjuka för hela familjen samt 2 veckors sjukskrivning a´la lunginflammation, dess förinnan ca 2 veckors öroninflamation och feber.. är vi tillbaka till jobb och förskola, Yiihaa!!
I morrn lämnar jag hemmet mot Arlanda för flyg ner till Götet för konfererande i 4 dagar. Tråkigt att vara borta från familjen, men härligt att träffa sina fina kollegor! Boysen här hemma har "Killklubben".
Killklubben=man gör saker utan mamman.
Bastian blev arg på Peter i dag och hotade med "Jag vill inte vara med i killklubben mera..!!" Milo främsta hot i stundens hetta brukar lyda "Du får inte leka i mitt rum!!" alternativt "Du får inte leka med dumma-röd" (hans favoritdinosaurie med andast ett ben kvar, så sliten är den)
Dags för en redig uppdatering om pojkarna snart! Kommer!
Hej på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har tvillingtjejer födda augusti 08 (alltså drygt 3,5 år)... när de blir sura på varandra (eller någon annan för den delen) så deklarerar de tydligt: "då får du inte komma hem till mig!"... svårt att hålla sig för skratt då faktiskt ;D

//O

Maria sa...

Underbart att höra att ni äntligen är friska allihop. Nu vänder det!