tisdag 22 september 2009

Finito.

Peter och jag firar med ett glas vin. Nu är bidragen inne, fölåt om jag drar upp detta var eviga dag, men nu har Peter och med andra ord resterande delen av familjen levt i detta mello-drama ett tag.
Jag fick i morse en platta med alla Peters inlämnade bidrag. Jäklar i gatan vad bra de är! Jag har hittat 3 favoriter som nu snörrar för fullt i bilen. Om det inte blir något med i melodifestivalen så kan det mycket väl bli hits på annan nivå. Hoppas hoppas! Nu är det ca 3 veckor innan man får reda på resultat.

Pojkarna älskar sitt dagis. Lite gnäll och allsång vid lämning med de tystnar innan jag kommit till bilen. Underbaraste dagis, de hittar på så mycket roligt med barnen.
De gör handavtryck med färger och kopierar små söta bilder av deras fötter och sätter upp på väggen.
Så här ser en av aktiviteterna ut när vi kommit hem på kvällen.Milo framför Bastian.
Hej så länge!

7 kommentarer:

Annaomlivet... sa...

Så skönt för er att det är "över". Vi håller dock tummarna för att Peter måste vara frånvarande från familjen igen i Februari någongång för att alla bidragen kommit med!

Kram på er!!

Evelina sa...

Ha, du är söt Anna! Det lär garanterat INTE bli alla bidrag, men det vore kul om det blev ett iallafall. En av låtarna nu tycker jag slår hans "Hero" och "Disconnect me" med längder, men men, allt hänger på juryn! jag vill gärna ha en mello-kväll till MED vin, (även för dig) igen nästa år ;-)Du får pumpa helt enkelt!
Kram

Anonym sa...

Kan du inte ge en liten hint om bidragen? :) Bra blogg förresten, kul att läsa den!

TvillingTur sa...

Roligt att det går så bra med grabbarna på dagis. Ett bra dagis där barnen och föräldrarna trivs är guld värt. Stort lycka till med låtarna nu också. Vi håller våra tummar. Det blir ju faktiskt 10 st.

-tobias.

Linda sa...

bara att önska lycka till!

fin bild på peter och barnen!!!

Evelina sa...

Tack för lyckönskningar!!
Hint om bidragen..nja, de är grymma kan jag säga. kanske är man lite färgad såklart. Om du nu ens blir något återstår att se. 3 veckor till..

Anonym sa...

okej 3 veckors väntan. Peter är ju grym. synd att han inte får mer uppmärksamhet bara! Klart att hans bidrag kommer med. Väntar med spänning då!
Ha en bra dag!