söndag 9 maj 2010

Färgade Söndag..

Eftersom jag icke kunde avvakta med mitt blomster-pimp på fjunens lekstuga ett år, blev det en dag. Kan aldrig låta något vänta, det ska ske nu, på en gång..Familjen packades in i bilen och vi styrde mot plantagen samt Ikea, jo det är sant.. Jag som lovat oss att aldrig åka till Ikea en helg. Vi vann sprinteroppet genom Ikeas lilla snitslade bana inom 30 minuter. Fjunen var av säkerhetsskäl ordentligt fastsatta i vagnen. De tröttnade efter ca 15 minuter. De mutades med ett 2-pack var av diskborstar. Milo fick blå variant, Bastian ville ha gul. Ok, men jag tyckte att blått var snyggare till hemmet. Milo bröt ihop eftersom han fick annan färg än Bastian. Ok, jag gav med mig till 4 st fula gula diskborstar för att få tyst på gnället. Curlingvarning-JAG VET! Ungefär vid tygavdelningen(skulle välja ett gardintyg för lekstugan) bröt de ihop totalt. Inga diskborstar i världen skulle avhjälpa situationen. Jag valde första bästa tyg eftersom jag bara ville ut ur varuhuset. Mäta, klippa, väga knöla ner tygstycket i påsen och snitsla oss ut.
Peter behöll sitt lugn hela tiden, Tack!
Efter Ikeas celebra besök erbjöd sig Peter att stanna i bilen med fjunen medan jag susade genom Plantagen efter diverse blommor. Så här kul tyckte fjunen att de var att vänta i bilen..
Bastian
Milo

Blomster blev det till slut..

Nu klart som så när på lilla hästskon och skylt utomhus, nu börjar makeover i lilla stugan..
Har målat en sväng på 2 stolar och bordet som ingick i köpet. Det ska spacklas och målas i huset också, men återkommer om detta.

Färgad som jag är så måste jag ju berätta att Peter har gjort en "makeover"..jag menar "remake" av Johnossi:s "whats the point" som Nrj kommer börja spela i morgon måndag. Hans "Rising girl" med gruppen Lovestoned, (som ni kanske såg i melodifestivalen?) Är "Veckans hitvarning" på Rix. yeehaaa! Ha en go kväll och vecka!

4 kommentarer:

Mamma - här och nu sa...

Jag skrattar igenkännande åt IKEA-besöket. Handla med tvillingarna är en mardröm. Var glad så länge du har en vagn att spänna fast dem i. Våra är för stora för vagn och följden blir att de rymmer när de blir sura. Så förutom att försöka handla i blixtfart så får man jaga pojkarna runt halva varuhuset.

Olle sa...

Åh vad jag skulle vilja se er på Ikea...kan du inte filma nästa gång?? ;)

Evelina sa...

Ja att göra sådana utflykter är spännande, man vet aldrig hur det slutar...kan bli en thriller av det olle ;)
Kram

Vikkan sa...

Pimpningen blev ju super!

Svettigt värre att handla med två tvååringar på "bästa" humör. Ler igenkännande!

Ser fram emot fler bilder när hästsko och skylt kommer upp! ;-)

Kram