tisdag 11 maj 2010

Hantverkare..

Tidig morgon för mig i dag. Men det är faktiskt skönt, man hinner med mer och kommer hem i tid. Underbart väder, trots att jag fick skrapa rutan på bilen i morse, otroligt att det sedan svänger och blir 14 grader varmt, kan våren vara här nu?
Väl hemma med fjunen, spacklade jag i lekstugan medan Peter drog årets första repa med gräsklipparen. Trodde att det var en annan man som klippte vårt gräs när jag möttes av den synen vid hemkomst.. Just ombesörjning av vår sorgliga gräsmatta brukar ligga på mig. Skönt!
Våra sovrum står just nu och bara väntar på elektriker som lyser med sin frånvaro, en annan hantverkare som ska kontrollera byggnationen av nivellgolvet. Den gamla varmvattenberedaren som av firman lyftes ut på tomten i torsdags..skulle hämtas i måndags..Nu är det mig veterligen tisdag och varmvattenberedaren pryder fortfarande tomten. Snickaren som ska måla och hjälpa oss med rummen skulle också höra av sig, i början av veckan, men jag som inte är hantverkare vet ju inte riktigt exakt när början av veckan är. De som kopplat in den nya förhoppningsvis hela beredaren skulle också komma och koppla in ett rör som ska leda ut tryckvatten har heller inte infunnit sig..
Det måste vara ett speciellt släkte de där hantverkarna..

Inga kommentarer: