onsdag 12 maj 2010

Märkliga saker..

Det är en del jobb nu, minst sagt. Kul men det blir ju helt klart mer pyssel och rodderi vad gäller att sy samman tider och familjeliv med två små barn. Varken Peter eller jag är begåvade med arbeten som tar hänsyn till påhittet dag-före-röd-dag samt klämdag. Ett lite märkligt påhitt tycker jag. Förmodligen skulle jag vara av en helt annan åsikt om jag hade delaktighet i dessa arbetsbefriade dagar. Men eftersom det nu "stör" vårt vanliga arbete så gillar jag det inte. Men allvarligt -Gå hem tidigare en dag bara för att det är röd dag, dagen efter...varför? Jag fattar inte riktigt grejen. "Klämdag" Ett allmänt "Stängt" en helt vanlig dag" bara för att" det råkar vara ledigt dagen efter. Superskönt att få långledigt, absolut. Men ett lite märkligt påhitt.

Igår kväll skulle vi kolla på en film. Men var i hela friden är kontrollen till dvd:n?
Peter- " Jaaa...Bastian sprang runt med den förut..
Jag-"ok, så smart.."
Vi letade..och letade..och letade..under soffa, i soffa, vid leksakerna till och med i badbaljan som tjänar som badleksakskärl i badrummet. Ok, vi kunde sätta på filmen utan denna, men det kan ju vara fint att finna den i vilket fall som helst. Då alla apparater är uppsatta på en hylla högt upp på väggen bakom soffan(för att slippa ostbågar och andra små ting i dvd:n), vilket gör att det är ett evigt studsande upp och ner i soffan, så är kontrollen en mycket bra-att-ha-pryl.
Till slut fann jag skatten....varför tänkte vi inte på detta ställe..? Solklart juh!

4 kommentarer:

Vikkan sa...

Visst är det ett märkligt fenomen att folk går hem tidigare för att det är röd dag efter. Jag jobbade minsann hela dagen ut och fick således extra lång hemresa för att de andra gick tidigare! Suck.

Såg att du skrivit att även du funderar på att brejka blogg. Kommer sakna dig och dina finurliga inlägg. Lägg inte ner helt, skriv ibland när du får tid och när andan faller på. *Snälla*

Kram

Evelina sa...

Vikkan: Ja visst är det lite underligt! Jag har bara funderat i de banorna ang bloggen, men tycker samtidigt att det är roligt och det fungerar ju lite som ett andningshål, därför vill jag hålla den vid liv. För så många andra "intressen" som är mina egna har jag inte som stjäl tid,men är det några "måsten" som man behöver dra ner på så ligger bloggen nära till hands. Men man kan ju isåfall dra ner på inläggen. Men som sagt det är fortfarande kul!
Stor kram till dig för dina ord!

Olle sa...

Går det inte att fästa såna där "vissla-pipa-pipa-pipa-grejer" på fjärrkontrollerna? Då är dom lättare att hitta. :)
Ha en skön helg!!

Evelina sa...

Olle: jo det vore perfekt, men de slutades väl att säljas typ 88-89 eller så.. eller finns det sådana fortfarande?
Kram