torsdag 31 juli 2008

klipp och klistra..

Bastian vaknar som Pippi långstrump
Bastian & milo åker röda rally-monstret
Milo funderar, glad eller ledsen, glad eller ledsen??
Vi hade "lekstuga" här igår.
Som så många andra nyblivna föräldrar så har man på ett eller annat vis blivit "med bok" också,
ni vet "boken om ditt barn" När sa de sitt första ord, osv..
Vi blev med 4:a böcker, då jag själv köpt två, 4:a månader senare fick vi två till, som var mycket finare, hade börjat i de första, men vill ju självklart fylla de andra två också..
I dessa ska det ju in en herrejösses massa bilder.
Jag hade själv tyckt att det varit jättekul att haft en sådan från min egen barndom,
men nope! Ett vaccinationskortet från Bm.
Vi bullade upp med fotoskrivare och datorer och klipp och klistraprylar och tomteverkstaden var i full gång!
Eftersom vi varit lite flummiga och fotat med min gamla mobil, Peters gamla mobil,
Peters iPhone och Peters nya kamera så är det ett lite meck att föra in alla bilder från alla håll.
Sortera och mappa upp allt för att bringa någon ordning i kaoset..
Tror Peter hade nästan 1200 bilder i sin gamla telefon BARA på pluttarna.
Men kul hade vi! därav lite bilder från iPhonen som är ovan.
Snart är Sjukdomarna över och med det semestern för Peter!
Vi går tillbaka till det "normala"..
Vill att han ska ha semester lääänge till så att vi göra allt det där vi missade.
Men försäkringskassepengar blir man ju barskrapad på så de alternativet skrotas.
Jag var på tippen och kastade säckar med sly och kvistar förutom andra sorterare befann sig där en förbannat massa getingar, vilket naturligtvis resulterade i att en av dem ville bo i min armhåla-mitt första getingstick! Vad gör dom i vårt kretslopp-äter fåglar verkligen getingar??
Thony, Peters skrivarkollega kommer hit med sin Mirja, de ska skriva lite mera till Olas nästa platta (idol-Ola).
Det blir middag och trevlig samvaro över ett glas vin eller två. Nice!
Peter sätter väl igång igen med 2 låtar till Alex Schöld, sedan lever ju jag i förgoppningen om att Juanes hör av sig igen och typ vill att han ska göra hela hans nästa skiva eller nått ;-)
Gårdagens citat från tv: "och så blir det en dubbelmacka av Cops". förlåt?
Hej på en stund!

Inga kommentarer: