måndag 15 juni 2009

Snart semester eller?

Inte så mycket har hänt i helgen, endast att vi fick den brighta idén att åka och handla regnställ till fjunen och växter till planteringen som ska vara vid vår nya mur. Eftersom det regnat och åter regnat var resterande delen av Stockholms population också i Barkaby. Vi kom hem med växter, lite nya barnböcker, 3 plasthästar men inga regnställ. Med ett par småkillar på 17 månader är det ganska enkelt att välja just den enkla vägen..helt enkelt åka hem och låta utfodringen ske där, än på pizza-hut med 100 andra människor i trängsel och blöta kläder.
Peter åkte dock ner till vårt lilla centrum senare och handlade ett par fina bamse-ställ åt dem. Svensk sommar, Here We Come!

Vi har pratat om det här fenomenet "semester", som Peter faktiskt hade tänkt att ha EN HEL MÅNAD!! Fattar ni en hel månad...sa han, i alla fall.
Tills idag. Ni vet det finns ett fenomen som också heter melodifestivalen. För många människor är det något som poppar upp i tv:n på vinter/våren. Att cirkusen tar vid nästan direkt igen är lätt att glömma bort, jag är medveten om det nu.
Här ska skrivas. Med.. piiiip och.. piiiiip. Sedan var det vist ditten och datten som skulle fixas också.
Det är jätteroligt att han ska skriva med dessa. Vilket resulterar i att semstern på en månad nu är ett minne blott. I ärlighetens namn är det inte hela världen, för vi har inget bokat. Men jag tror ju att det är bra för själen att bara koppla bort arbetet ett längre tag, för att kunna komma in i "semesterkänslan" på riktigt, och att komma tillbaka mer taggad än någonsin.

Barnen har fått ett nytt dagis(jag vet att det heter förskola) än det vi kom in på först, detta ligger i ändan av vår gata och är ett privatägt myspys dagis, jag är så glad!
Dessutom kom pojkarnas kompis Ester(min vapendragares dotter) in på samma dagis, härligt! Inskolningsdatumet är inte bokat, men runt mitten på Augusti blir det.
Mina små pluttar har blivit stora och ska klara sig utan mamma och pappa, jösses!
Lite ångest har man ju, men de blir nog jättebra. Själv ska man ju tillbaka till mitt guldjobb som säljare. Det är blandade känslor för hur allt kommer att fungera, men de löser sig säkert..kanske,eventuellt..

2 kommentarer:

Music By Bengtsson sa...

Han sa inte NÄR ni skulle ha en hel månad? *ler*

22 september - 22 oktober får du väl boka in med honom .. :-)
Då är ju deadline för Eurovision, och det tar väl typ en månad innan dem bestämmer sig för vilka 32 det blir... *hehe*
Å andra sidan så är det väl säkert kanske plattor inför julen som skall fixas, o trixas?

En jag känner som håller på inom musikbranschen, tog med sin vapendragare & sina respektive fruar ner till Värmen... Själva låste dem in sig på hotellrummet & skrev låtar, medans fruar & barn njöt av pool & värme... Nån slags Win-win-situation? *skratt*

Trist väder på Öst-sidan... Här på den bättre sidan skiner solen som vanligt! *ler*

Ha en trevlig midsommar!

Evelina sa...

Peter: Underbart tips!!Tack! ska se till att min Peter läser detta pronto! Haha! nääe, nu måste jag dra och fixa nytt pass. kram